kucke-li-lo

Alla inlägg den 26 december 2010

Av Li-Lo - 26 december 2010 19:37

och det var ju en födelsedag också. Tror Make blev gladast 

 


för presenten han fick från min syster. En elektrisk filt att krypa in under, det är dock den kallaste december på 110 år!!! Han fick därutöver tre par varma strumpor och handvärmare, min släkt börjar förstå vad han behöver   !

Jag hade ju pysslat lite med mat men verkligen inte för mycket..

Smågrisar till mammagrisen jag bakade häromdagen

   

Min rödbetsgravade lax blev både vacker och god

  speciellt tillsammans med en grön sås jag skapade i mixern

 

Julpolenta hittade jag ett recept på, självklart hade jag inte allt som stod i det, men det gick bra att improvisera lite, den var väldigt god när man stekte på den så den fick lite yta.

 

En julecheesecake   och en vanlig färdigköpt skinka

 


I trädgården hos min syster fanns en jättecupcake, men den lät vi stå kvar!

  Tomten kom, han måtte haft brått, då han var helt bar under rocken?


  Men Make var modig och vågade gå fram, fast det var hans första möte med en sån här figur!

 

Ja, det var hans första julfirande, tröttsamt tydligen   ?

 

Nu hasar vi runt här hemma, jag mest han trivs bra under filten, den är inte bara varm i fem olika lägen, den är dessutom härligt fluffig!


Vi fick en bra julklapp, en vanlig sprayflaska som är en brandsläckare, känns som en present alla borde få!




Pussen då   !

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards