kucke-li-lo

Alla inlägg den 23 december 2010

Av Li-Lo - 23 december 2010 12:43


Mycket är det som ska fixas till jul.

Så tänkte jag, ända tills jag tänkte till.


För vem egentligen förväntar sig att jag fixar något annat än det jag ska bidra med till julbordet hos Syster och Svåger?

Make firar inte jul och förväntar sig därmed inga klappar och  inte äter han grisarsel heller!

Självklart ska han få paket, eftersom han likt Jesus och Drottningen fyller år i morgon. Fast det stora, fina jag beställt kommer inte fram i tid så den överraskningen får han vänta på.


Mambosonen har betydligt mer stålar än lilla mamsen, han kan köpa allt han vill ha och mer därtill och gör det också.


Öbosonen fick hjälp till att köpa vinterskor i förskott, att han slösat de pengarna och skickar massor av SMS med önskeklappar nonchalerar jag totalt.

Såklart får gossarna paket av mamma, men innehållet är av ringa värde, om man så säger.


De Gamle har jag hittat bra småsaker till för länge sen och Syskonen får ”paket” som sig bör. Till dem har jag köpt det bästa jag hittat på länge, kan bli bild på detta senare, om de kan släppa ifrån sig de dyrgriparna länge nog!


Vem äter nånsin upp det där förbaskade julgodiset?

Ingen i min familj i alla fall, för att inte tala dessa pepparkakor som änderna i sjön här hemma är utleda på att bjudas på framåt april varje år.


Lägga in sill har jag aldrig gjort (burkarna kostade fem spänn på Konsum i förrgår!) och Jansson är inte nåt jag äter på ett julbord.

Grönsaker och goda sallader äter vi ju ändå.


Nu ska jag strax gå hem och griljera det färdigköpta grisarslet och baka lite bröd.

Jag ska bädda rent i sängen, göra rent i badrummet och hänga upp rena handdukar.

Sen blir det bara julefrid för min del.


God, Varm, Mysig, Trevlig, Glad

och framför allt, en Fridefull Jul

 

önskar jag er alla!


Och som sig bör en Jule    puss därtill   !


Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards