kucke-li-lo

Alla inlägg under juli 2010

Av Li-Lo - 24 juli 2010 13:33

bara 10 dar kvar, sen kommer allt det här skönt vilsamma försvinna ur kroppen. Men jag ska verkligen inte klaga, det finns ännu chans att det här kommer att bli en sommar då jag känner att jag har fått bada färdigt!


och min härliga balkong :   som jag har suttit på och njutit massor (utom när det varit 45-47 grader varmt där) kommer jag ju att ha kvar.


Vi har gjort ett lyckat försök att odla "bittertomater", även om vi inte får dem att mogna, tycker jag att de är läckra att se på


    och vill jag kan jag ju titta på Make också!

Min läckerbit, gullunge, snälla, kloka, hjälpsamma, roliga man och jag har varit gifta ett år idag   !!!!!!!!!!!!!!


   Där sitter han i grönskan...




Av Li-Lo - 19 juli 2010 22:20

orkar inte uppdatera, jag ägnar mig stenhårt åt semesterfirande!


Mariehamn var härligt, man kan bada i stan....då fick jag sandiga fötter och ser ut som en GAM när jag ska borsta bort den (fast jag har åtminstonde min fina klänning från GAM-bia  på mig)


  När vi åkte hem med båten kunde jag inte låta bli att fota Make brevid hans "nya flagga"!

 

fastän jag var så himla trött...


 

Nu har jag två veckor kvar att slöa på, troligen är det inte mycket annat som kommer hända, underbart!



Av Li-Lo - 12 juli 2010 14:03



Semester är en förbannat bra uppfinning. Är det dessutom rengfritt och badbart som nu känner jag tydligt att det är svårt att ha det bättre.


I tre dagar har jag lagt mig till med en ny rutin, vaknar av mig själv runt 8. Äter frukost och packar sen min badpåse. Cyklar ner till sjön (nedförsbacke nästan hela vägen) Tar mig förbi badstranden där småbarn och canadagäss bajsar ikapp. en liten bit där bakom finns den - badklippan! Nu när jag efter tre mornar nästan känns som en i gänget (!) förstår jag att detta är en förmiddagsrutin som pågått i upp till 20 år för vissa. Tidigt på plats, av med paltorna. Vissa ogenerat utan en tråd på kroppen, andra med badkläder.


Det småpratas, badas, solas och bara njuts fram till lunch ungefär, då ger sig de flesta av. Åh, det är ljuvligt! Jag njuter av sjön, småpratet, fåglarna, vilsamheten och livet i stort!


Gotlandsresan med besök hos ö-bo sonen och en underbar väninna med familj var ljuvlig den också, och där fick jag ju bada i haaaaavet.


Nej, det är inte alls som min kvar-bo son säger att jag älskar att bada bara för att det för mig att känna mig viktlös  !


Lite Gotlandsbilder!



Väninnans hus och man.

  Sonens hus   Son med flickvän   Utiskt ffrån sons trädgård   Läskig jordkällare   Utsikt från sovrum hos väninnan  

Av Li-Lo - 1 juli 2010 10:12

Den fanns på min gamla blogg som jag la ner, men jag gillar den så himla mycket själv så här kommer den i repris ! (denna gång var ordet Njutånger det enda vi fick att jobba med!)


Nu far jag till ö-bo sonen ett par dag och tänker inte peta på en dator, men jag tar nog skrivboken med...


Ha det!



Njutånger                                                     
                                                  
           



Hur många gånger jag passerat denna ort i livet har jag inte den blekaste aning om.

Att stanna där har dock aldrig någonsin fallit mig in.

Passera och titta det har alltid varit nog för mig. På resa har jag alltid varit då Njutånger fladdrat förbi utanför bilfönstret eller X2000 tågets lortiga ruta.


Jag hoppas att jag alltid ska vara på väg, när Njutånger närmar sig.

Ångra att jag njutit? Det är så dumt att jag inte ens vill fundera på att  tänka tanken.

Förra veckan  drack jag för mycket rött vin, det var roligt just då.

Idag mumsade jag glatt i mig chips, det var riktigt krispigt och gott.

Jag har älskat med fel person flera njutningsfyllda gånger i livet, jag ångrar inte det heller.


Troligen kommer jag att göra alla dessa saker och fler därtill innan jag lämnar detta livet, men se Njutånger, det tänker jag inte ha.


Onyttig föda, för stora mängder alkohol, en hiskelig massa onödiga men ack så njutbara cigarretter och omöjliga män i mina armar.


Njutning, jajamen!


Ångern kan fara ända in i Hälsingland vad mig beträffar.

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards