kucke-li-lo

Alla inlägg under maj 2014

Av Li-Lo - 26 maj 2014 19:15

Att man borde uppdatera mera om man ska ha en blogg.

Men nu har jag faktiskt haft skäl till min tystnad. Jag har haft min hemska vår/försommarsnuva. Sällan är jag riktigt sjuk med feber och sånt, men om det händer, är det nästan alltid så här års som jag får ligga inne och plågas.


Tur att jag i alla fall har kunnat hasa mig ut på balkongen och titta på mina tulpaner. Här har jag ju mest tittat INUTI en av mina fem tulpaner, men det är magiskt vackert.


 



Den här typen som i verkligheten hade en ännu djupare färg, den var lika vacker på både ut och insidan.

 


Tur att jag piggade på mig så pass att jag orkade hasa runt lite grand på en av årets händelser i min lilla förort. MEGALOPPIS!!

 


Inte för att jag nästan någonsin hittar något att köpa, men jag gillar det ändå.

När det myllrar av folk, alla är glada och optimistiska. Antagligen tror alla att de ska hitta ”just det där” som kommer att göra de glada, nöjda och känna att de gjort ett klipp utan dess like.

Kanske är det en och annan som gör det också, den lilla flickan som släpade en goseälg minst lika stor som henne själv, såg väldigt nöjd ut i alla fall!

Det gjorde andra också, även om jag inte såg vad de hade i sina kassar och påsar.


Megaloppis innebär också en eller fler goda vänner på besök. I år var det min fina ResatillRhodosväninna.

Vi avslutade loppandet med en kalasmiddag.


Fördrink på balkongen!

 

Middag i köket.

 

Och lite kaffe med rom, toppad med riven rå kakao som jag fått av finaste Moma, med ett uns nyriven muskot därtill.

 


Såklart även detta på balkongen. Såna dagar som den, jaa, då är det helt enkelt ”Gött att leva”


                         Pussen då   !


Men neeej, jag måste ju lägga upp den här videon också


Den är faktiskt filmad av en av de bästa Director of Photography jag nånsin  hört talas om.

Han är faktiskt så himla bra att han snart kommer att resa till USA för att filma och ha kul samtidigt i två veckor!


                   Extrapuss på det då   !



Av Li-Lo - 15 maj 2014 13:45



I två dagar har jag varit på Djurönäset i Stockholms skärgård.

Dagar för att mingla omkring och umgås, med andra som jobbar med telefoni från hela landet. Samt få lite information och demonstration om det senaste i vår bransch.

Vad tycker LiLo egentligen om sådant?


 


Glädje eller panik? Ni väljer själva…


Men vackert var det


 


och maten, som jag inte fotograferade, var verkligen super, supergod.

Jag hade trevligt med mina kära kollegor, som verkligen uppskattade mitt sällskap och fotograferande till fullo?


 



Inte förrän de fick kasta sig över en öl, med besked


 


blev de lite vänligare inställda.


För första gången i livet, fick jag tag på någon att dela säng med på en konferens!



Jag har ju en förkärlek för svarta, så gissa om jag var nöjd, när jag fick krypa till sängs med denna goding!


 

Så här glad var jag på morgonen efter en härlig natt med honom


 


Frank heter han och kan eventuellt vara lite sponsrad av något teleföretag. Men jag betalade inte ett öre, jag svär!


Men eftersom han var så söt, fick han följa med hem och ligger nu i mitt gästrum tillgänglig för den som behöver lite gos och mys.


                                 Pussen då   !





Av Li-Lo - 7 maj 2014 18:36

Att jag fick förmånen att vara med om en filminspelning tillsammans med det härliga filmteamet som Bortbo-sonen är en del av?

Nu har filmen lagts upp på youtube och jag lägger den här. Såklart!


Det är ingen upplyftande film precis, men jag är stolt över att de gjort den och hoppas att den kommer att spridas, mycket!


Min insats då?


Joo om man tittar noga, riktigt noga på slutet där alla står i en grupp med plakat, så kan man se mig som en utfyllnad, (lämpligt nog, för är det något jag gör just nu så är det fyller ut, i alla fall kläderna) utan ansiktsdrag, som fjärde person från vänster, under skylten med röd text...


Tveksam till om mängden Hollywoodanbud efter denna prestation. Men jag är som sagt stolt över resultatet och glad över att få "medverka" i en film med budskap OCH jag står med i rollistan i alla fall!


                             Pussen då   !



Av Li-Lo - 6 maj 2014 21:09

hittar inte riktigt farten efter semestern verkar det som.

Men i alla fall kan ni få se

 

hur lycklig jag blev när jag fick gå lite i vattnet och

   

att när jag dessutom fick simma i det blev jag än gladare.


Annars gjorde vi inte så jättemycket där på Rhodos..mesta utsikten var den här

 

Ja, det är klart, vi åt

  och drack

 

 

Tittade på fina blommor


 

och funderade över hur vi skulle få ner allt i resväskorna igen!


Det var en härligt vilsam resa, slöade, la oss tidigt, vandrade lite hit och dit och åkte lite buss med samma mål.

Jag är jättenöjd och kanske, kanske kommer jag se till att få göra det igen. Det passade mig perfekt, både att säsongen inte riktigt startat och att det inte var så himla varmt ännu.

Fast finaste ressällskapet hade nog gärna haft det lite varmare, men tror hon är rätt nöjd ändå!


Vad har hänt sen jag kom hem?

Det där sprudliga roliga   har tagit slut...det blev inte som jag trodde, alls.. ingen fara, jag överlever det utan problem.

Jag har skaffat ny mobil, med alla möjliga roliga effekter i kameran, gossarna och jag hade roligt med dem häromkvällen...


   


Fina va? Killarna är helt underbart gulliga i alla fall säger den helt opartiska modern.


Förresten har Bortbosonen inte bara filmat, utan även för första gången klippt en video själv!


Killarna som gjort låten hoppas att den ska bli en sommarplåga, men jag är faktiskt mer benägen att tro att denna kan bli det, självklart filmad av samma begåvade son :)



Ska inte lägga upp fler just nu, även om det finns...


                      Pussen då   !

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards