kucke-li-lo

Alla inlägg under mars 2015

Av Li-Lo - 20 mars 2015 09:07



Jag är inte en person som ligger och funderar eller grubblar över saker innan jag ska somna, jag läser tills ögonen faller ihop. På något sätt släcker jag sedan lampan och tar av mig glasögonen utan att jag vet när eller hur.


Däremot händer det att känslor överfaller mig helt utan förvarning, som tur är oftast när jag fortfarande ligger kvar i min säng på morgonen, men det kan även hända när jag åker tunnelbana eller bara går omkring.

Nu har det hänt två mornar i rad.


Igår överfölls jag av saknad efter min mamma. Nästan ett år efter hennes död, bara så där.

Det var ingen obehaglig känsla egentligen, naturlig och lite tung såklart men ändå så självklar och mjuk.


I morse vaknade jag och tänkte på att mina två söner dagen innan hade planerat att gå och träna, tillsammans!


Ni som känner mig och/eller har hängt här ett tag, kan eventuellt inse hur den meningen bara fyller mig med känslor. (Och hur den egentligen känns helt och hållet overklig för mig)


Alltså sådär att de knappt går att beskriva, hantera eller stå ut med.

Glädje framför allt, men samtidigt sorg, ilska och förstås en enorm känsla av lättnad och så förbannat mycket kärlek till de där två krabaterna som under så många år kämpat och fightats mot så mycket, men i princip aldrig tillsammans.


Som jag har gnetat, hållit ut, bitit ihop, uppbådat så ini helvete mycket tålamod och styrka som jag egentligen inte haft, för att försöka ge dem stöd.


Ge dem stöd, hålla ihop denna lilla familj

 


försöka vara ärlig mot mig själv och dem, samtidigt som jag känt behov att ”skona” vissa (kanske till och med mig själv) från de allra jobbigaste sanningarna.


Nu just nu, känner jag att jag kan andas ut, en liten stund. Låta tron på att det ska bli bra ta överhanden. Jag vågar ta en liten, liten rast från mardrömsoro och skräckscenarier.


Phuuuuuuuuuuuuuu helt enkelt


(ja alltså de kom aldrig iväg på den där träningen, men bara själva tanken…)



 

De där två!   !



                               Trevlig helg och förstås pussen   då!


Av Li-Lo - 19 mars 2015 08:49



Men av någon anledning har blogglusten hållit sig på konstant låg nivå väldigt länge nu.

Dock finns det en läsare, som tydligen har uppenbara svårigheter att leva livet fullt ut ifall hon icke då och då får läsa lite här.

Jag är ingen svikare, tvärtom, mitt kinesiska tecken är HUND och finns det något trofastare än en sådan?

En hund hade jag hemma hos mig häromdagen, fast när man ser bilden på honom är det kanske lite svårt att förstå, att han faktiskt är riktigt gullig.


 

Rasen lär heta Bolonka. Det är min goa systerdotter som äger honom och hon fick minsann mat


 

när hon kom för att sova över innan hon for på hundutställning med det lilla knytet.


Senare den helgen var jag på kalas för att fira att ett annat litet knyte fått sitt namn, Hanna är född på nyårsdagen och är ännu ett syskonbarnbarn till mig. När jag kom, var mamman och pappan upptagna med att ordna kalaset, så jag tog med mig henne till en soffa och berättade ett och annat för henne om livet, vilket jag tror hon uppskattade?


    


Jag har fyllt år, för länge sen, då fick jag det här fina porslinet av Bortbosonen, som nu bor i sin nya fina lägenhet och trivs bra.

 

Storsonen, han har också fått ett eget boende, han började skolan i måndags och nu håller jag tummarna så hårt jag kan, att han ska orka igenom hela utbildningen till Kock/Kallskänka.



Jag fortsätter att skämma bort mig själv med goda frukostar, här en variant av Gasklocka, när jag gjort hålet med ett litet pepparkaksmått.


 

Min frissa fortsätter att skämma bort mig, med nya fräsiga frisyrer och färger, här fick jag lite lila slingor, fint!


 

Även om jag är bra på att unna mig själv saker, avstod jag från att lägga ut 39 kronor på denna fräsiga bikiniöverdel när jag var med bästa Lo på favoritbutiken Kina-Li.


 





Hon och jag ska i stället unna oss en Spaupplevelse nästa helg, vi ska åka till Nynäs Havsbad, strosa i frotté, få varsin liten ansiktsbehandling och äta en trerättersmiddag innan vi sussar sött i hotellsängen!


Oh jaa, såklart har jag chiliodling på gång

 




det här året ska inga jämrans plastskynken stoppa mig från att ha en underbar balkongsommar!


                Pussen    då !


Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards