kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 27 maj 2016

Det tar sig

Av Li-Lo - 27 maj 2016 10:58


På alla möjliga vis faktiskt.

Jag mår mycket, mycket bättre och idag var jag till och med på riktigt bra humör när jag traskade till jobbet. (Bra, glad musik i lurarna, kan verkligen göra underverk, den här är en favorit numera)


https://www.youtube.com/watch?v=mCQjx_JrG9k&list=RDmCQjx_JrG9k#t=0



Kanske också för att gårdagens arbete bestod i att tillbringa dagen i en fönsterlös lokal? Där ska vi sitta om våra vanliga lokaler av någon anledning inte går att använda.


Det fanns vackra ventiler, men jag är ytterst tveksam till att de fungerade.

 


På eftermiddagen kändes det som om vi förbrukat det mesta av syret, det gäspades stort och ljudligt hela tiden. Men nu är det testat och klart och jag hoppas vi slipper använda den lokalen, någonsin.


På ballen därhemma tar det sig också, ännu får chilibebisarna bo inomhus. Men lite annat växer och det har tillkommit lite annat sen bilden togs, blomsterbönor och blomma för dagen som jag hoppas ska klä in mig och ballen i grönt, till exempel.


  


Mitt lilla syrenträd jag köpte förra året har precis börjat blomma och det doftar ljuvligt.


Jag tog mig två semesterdagar i början av veckan, för att hinna ”komma till mig” efter förra veckans lågvatten.

Den sista dagen tillbringade jag med en av mina älskade extra-ungar. Vi pratade, promenerade, promenerade och pratade.

Mälarens vatten fick den äran att vara det som för första gången i år fick omsluta min lekamen i årets första bad denna soliga, varma dag.


 

Vi avslutade med det som kan vara något av det ljuvligaste som finns, en kall öl på en uteservering.

    


Där vi även passade på att äta gott, innan vi åkte hem, var och en till sitt.

Denna unge är klok, varm, stark, vacker och en stor glädje för mig att få tycka om   !


Något annat som verkligen har tagit sig, är att Stor-Sonen idag avslutar sin utbildning till kock!



 

Efter alla år av oro,förtvivlan, sorg och ilska har han landat.

Fan i helvete, så skönt det känns!

Att han har bitit ihop och slutfört denna teoretiska utbildning och alla praktikveckorna, är stort. Han har också fått lov att arbeta kvar på sin sista praktikplats. Stort varmt Grattis, från Din Mamma!


Livet är helt okej, jag kan till och med känna mig lite tacksam för att jag fått en liten aning om hur det är, när allt känns kolsvart. Inget jag vill uppleva igen, men en erfarenhet att bära med mig.


Nu är det fredag, efter arbetet far jag till Far. Jag kommer försöka att inte åka dit ensam, så idag kommer bror och svägerska dit även de.


Sen blir det helg och den är helt och hållet oplanerad, vilket känns jätteskönt.

Tack alla för snälla, varma ord och ni vet att jag tycker mycket om er, ni som poppar in och läser här. Lite, lite extra tycker jag om de av er som lämnar en kommentar också…


                            Pussen då   !





 
 
Ingen bild

susanne

27 maj 2016 11:29

Efter regn kommer solsken!!
Va roligt att det börjar blåsa medvind för dig det är Du nämligen värd flera gånger om!
Grattis till sonens jobb och njut av den oplanerade helgen i nattlinne ;)
Kramis på Dig :)

Li-Lo

27 maj 2016 12:26

Ja, till och med när det vräker ner ute!
Tacktack och tack för uppmuntran, när den behövs

 
Ama de casa

Ama de casa

28 maj 2016 09:41

Men vad roligt! Stort grattis till Stor-Sonen, och självklart även till dig :-)

Fint på ballen, ett dopp i havet (nåja, Stor-Sjön ;-) ) och en öl på det. Det kan väl nästan inte bli bättre, va? :-)
Kram

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

28 maj 2016 11:17

Tack finaste Ama!
Jaa, det är härligt att han är klar att han genomfört något från A till Ö, hela vägen.

Det var allt tur att jag tog det doppet, för nu är det svalt här igen.

Trevlig helg och kramkram

 
Ingen bild

Mikaela

28 maj 2016 10:29

Aldrig att jag skriver nåt innan jag har fått i mig hela frukosten, men nu gör jag det. Blev så glatt överraskad att jag fick nån sorts manianfall. Grattis till sonen och även till dig. Blev så glad, ja jag vet, jag upprepar mig, får man väl göra under ett manianfall men fick ju höra om en fd. elev som är dömd för narkotikabrott och så kommer du och kompenserar med en kockson. Jag har alltid varit lite svag för kockar. Också glad för att du mår bra igen, ibland blir det bara för mycket men så lättar det igen. Och inte för att jag har smakat nåt av det du åstadkommer i ditt kök men av bilder och beskrivningar att döma så kan jag tro mig veta varifrån sonen fick känslan för mat. Fönsterlösa rum borde inte få förekomma, har suttit i ett, eller det finns ett takfönster men det märks knappast, det är förödande för vakenhetsgrad och arbetslust. Jag sitter oftast ensam, har hänt att jag nickat till lite och en dröm har farit igenom mitt huvud.
Önskar dig en på alla sätt god helg och kram på det.
Önskar dig en skön

Li-Lo

28 maj 2016 11:16

Mani eller inte, tack för dina fina ord! Visst är det lite charmigt med kockar :)
Han har gillat att pyssla i köket sen han var liten och jag har alltid försökt att stå ut med röran i köket... iallafall försökt..

Som tur är ska vi inte sitta där, annat än om det hus vi vanligtvis huserar i blir helt obrukbart av någon anledning, så det blir förhoppningsvis aldrig!

Trevlig helg och kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards