kucke-li-lo

Alla inlägg under augusti 2014

Av Li-Lo - 29 augusti 2014 12:07


Eftersom jag tydligen inte har tid att ta hand om min blogg?

Jaa, om det var så att jag visste, skulle jag berätta.


Lilla systerdottern har varit på besök ett par dagar, hon som är hela TVÅ år yngre än jag, så ni förstår att jag haft ett sjå med att passa henne!


Hösten är väl på ingång, vare sig jag vill det eller inte?

Det jag gillar med den här årstiden, är att det finns mycket gott och framför allt vackert att laga mat av.

Jag gillar verkligen när maten har färg, många färger, starka färger, det gör mig glad att äta sån mat!

Som dessa rätter:


       


Som vanligt är det ingen idé att fråga mig, vad de heter eller hur man gör dem, jag bara gör jag.


Jo, just det, jag är numera en helt fri singelkvinna, vår skilsmässa är klar och allt är frid och fröjd, vi är lika goda vänner som innan. Men det känns ändå skönt på något sätt.


Bortbo-Sonen, han filmar, filmar och filmar, när han inte filmar kommer han till mamma och äter lite!

Stor-Sonen mår just nu bra, han håller sig borta från sånt han bör hålla sig borta från och vi har tät och trevlig kontakt.


Jag jobbar halva dagarna, sitter lite men står mest för att stärka ryggen och skona ”slutet”!

Ungefär detta, ingenting är det alltså, som tar så mycket tid att jag inte hinner blogga. Det betyder dock verkligen inte att jag glömt er, kära, trogna gulliga läsare!



                     Pussen då   !



Av Li-Lo - 19 augusti 2014 16:55

Eller faktiskt två.  


En av anledningarna till att jag bloggskolkat är att jag har SEMESTER, känner ni till det ordet?

Den andra är att jag avbrutit min semester och är sjukskriven på grund av att jag får apont i min lilla rumpa om jag sitter, sitter mer än 10-15 minuter på en stol, bänk eller nåt annat som inte är mjukt och fluffigt. Värken går sen upp i korsryggen och jag antar att det är en så kallad falsk ischias, uschias  eller nåt i den vägen.

Paus!


En tredje orsak, är mitt hem, mitt inplastade omysiga hem, utan luft och med buller, brak och oväsen hela vardagarna. Jag håller mig härifrån, så gott det går.

Så här mycket av omvärlden ser jag...


 

I det lilla hål jag olovligen pillat upp i plasten som täcker min balkongdörr!


Men joo, jag har haft det bra också, visst!


Jag ju varit på Västkusten och på Bornholm

Morrondoppad varje dag på Västkusten och ett och annat bad även andra tider på dagarna

Så här klämmigt uppklädd vandrade jag varje morron där i Frillesås


 


För att ta ett ljuvligt dopp här :

 

I vågor, dyningar eller spegelblankt hav, lycka varje dag!


På Bornholm badade jag här :


och här:

   

Bodde här :



 


Bakom fikonbusken i byn Sandvig.

Jag var glad


 

även om alla ställen där stängde klockan 22.00

Jag har druckit ishibiskuste, med en skvätt rom i botten :)


 

i  mitt lilla kök

Träffat världens sötaste "nästanbarnbarn"


 


Jag har badat här hemma


 


Läst bra böcker, jag har lagat mat, träffat personer och gullat med Fadern emellanåt.


Jag har vandrat så där tantaktigt sakta för att inte få mer ont i akterstycket, pussat på dem jag vill pussa på, ätit god mat, kramat dem jag vill krama om.


Jag har facebookat och instagrammat, så de som inte kan leva utan att bli uppdaterade om mitt liv har fått sitt...


Har fått tillbaka min mobil, så att jag kan fota lite igen.


Jaa, lite så har det varit!


                            Pussen då    !


PS, trots fler än två "resningar" under detta korta inlägg, gör det ont i sittbenet nu... är ni nöjda eller???





Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards