kucke-li-lo

Alla inlägg under september 2011

Av Li-Lo - 29 september 2011 17:50

Alltså detta med den:


Nya Li Lo!


Det är inte som man lätt kan tro när man ser min lilla rundnätta

(OBS!!!! INTE TRINDA!) kropp.


Jag har inte bestämt mig för att gå ner i vikt.

Jag ska inte banta.


Jag vill blir starkare, mer uthållig.

Jag vill minska risken för att bli orörlig och gammelstel i förtid (är jag ju redan men…)


Jag vill åldras så värdigt och med så mycket stil det går, det är enda orsaken. Undvika att bli en börda för mina anhöriga så länge det går.


Sen finns ju den lilla baktanken, att om jag sköter min kropp hyfsat med motion, låter bli ciggen och dricker sällan, så kan jag ju i stället:


Vräka i mig god mat! eller?    

 

                                     Pussen då   !


Av Li-Lo - 28 september 2011 14:06

 och grejer jag inte greppar troligen på grund av min höga ålder?

Idag avhandlas fenomenet:


Klubbar

 

Jag fattar faktiskt inte vad det är.

För mig är en klubb antingen ett ställe, en lokal eller en sammanslutning av människor med ett gemensamt mål eller intresse.

I vissa lokaler är det fotbollsklubbar till exempel, det är en sorts klubb jag förstår mig på.

Jag var medlem i Stingklubben när jag var liten, då fick man kort på sin födelsedag, som Gösta Knutsson skrivit på.  


 (Googla upp honom, ni som är för unga)


I andra lokaler äter och dricker man, en del bjuder på musik antingen live eller inspelad.


Visst fanns det ställen som hette klubb- nånting när jag var ung och ”ute i svängen” också.


På en tvärgata till Sveavägen låg till exempel Gambianska klubben. En vanlig tvårumslägenhet där man dansade i sovrummet och pratade i vardagsrummet. I köket slevade Fatou upp mat och sålde öl på burk och ute på gården slogs männen om mig!!

En endaste liten gång visserligen, men ett ljuvt minne   


På Söder låg Gayklubb nere i en källare. Gamla fula möbler som inte passade ihop, olagligt generösa öppettider, svindyr illegal alkohol och trötta, halv   - och helskumma   typer   , blandat med personer som trodde att natten skulle blir roligare om man drack ännu lite mer.


Sådana klubbar förstår jag, de låg helt still på samma plats varje gång – i alla fall tills polisen hittade och stängde dem.

Så verkar inte klubbar vara nuförtiden?


Nu verkar det som om man ska ränna runt och leta efter klubbarna, de tycks vara något som poppar upp här och där och så är det ditt eget ansvar att hitta dem.


Jobbigt!


Nä, jag tror jag ska ta mig ner i källaren och leta efter mitt kort med Gösta Knutssons namnteckning, det känns tryggt.   

Sen återkommer jag en annan dag med andra saker som Tant Li Lo icke greppar, ok?



                           Pussen då   !






Av Li-Lo - 27 september 2011 16:01

Jag har påbörjat vägarna som bär till den Nya Li-Lo!


Av olika anledningar har det inte gått riktigt i den hastighet som var planerad. Sjukdom och arbetsresa har sinkat lite.

Men nu jäklar!

Förra veckan var det premiär i gymmet. Alltså, det ÄR verkligen genuint tråkigt!   

 Dessutom tänkte jag inte på att ta med glasögon, så inte kunde jag se vad det var tänkt att jag skulle göra, hur jag skulle göra det och varför! Se där, ännu en orsak till att det inte är kul, allt detta pysslande med att ÄNDRA.

 Det ska flyttas vikter, jag är för kort osv. På de här andra apparaterna är det teknologi som om man skulle flyga ett plan eller nåt. (dessutom luktar det skunk om allt man håller i) Så vi cyklade lite, rodde lite, jag testade ett par av maskinerna och så rodde vi en stund till.

 


Vi får se, det kanske blir bättre om jag ser vad det är jag ställer in? Idag ska det bli stavgång, då får jag i alla fall vara ute och jag slipper ställa in en massa avancerad teknik.

Rökt har jag gjort lite, lite men det är inte gott och jag känner att det kommer gå, på mitt sätt. Inga pekpinnar eller goda råd, tack!

Äter sunt, det gör jag och har alltid gjort. Mitt problem är väl snarare att jag tycker för mycket om mat, det är ju gott! Jag har svårt att SPÄKA mig genom att avstå. Men eftersom jag dricker så himla lite alkohol nu för tiden, så kan jag väl i alla fall få äta när det är gott, va?

Å nu kommer vintern snart och lite värmande hull kan man gott behöva, så det så!


                  Pussen då

Av Li-Lo - 24 september 2011 19:44

har jag varit idag.

 Lilla C som skulle gått med blev dålig, men som tur är finns ju Moma!

Hon är lätt att lura med på promenader och även på svampplockning visade det sig.

Dessutom har hon dåligt lokalsinne, så jag vågade visa det hemliga trattkantarellstället  .


Där stod de! 


Nu ligger de rensade och klara i en bytta i kylen, jag tror de ska stekas med vaxbönor samt en klick creme fraiche i morgon och ätas med kyckling och ris?


Jag har smygbloggat lite, jag vet! Men det är bara på låssas, egentligen gör jag det inte!


Pussen då  !

Av Li-Lo - 23 september 2011 15:27

så kan jag inte låta bli...

Jag har så många kloka Facebook vänner som lägger upp braiga saker.

Till exempel det här:


 

Ge mej sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra -
Mod att förändra det jag kan
Och förstånd att inse skillnaden!

Låt dock aldrig min sinnesro bli så total
... ... Att den släcker min indignation
över det som är fel, vrångt och orätt.
Att tårarna slutar rinna nerför mina kinder
och vreden slocknar i mitt bröst!

Låt mej aldrig misströsta
om möjligheten att nå en förändring,
bara för att det som är fel är lag och normalt -
Att det som är vrångt och orätt har en historia.

Och låt mej aldrig tvivla på förståndet
bara för att jag är i minoritet!
Varje ny tanke startar alltid
Hos en ensam....
 
 
Synnerligen klokt!
Av Li-Lo - 23 september 2011 10:06

att kasta in ett litet inlägg.


När Ama bjuder på en utmaning kan jag ju inte motstå.

En bild med temat på väg....

 

  

Här är det illande röd och het Habanero på väg!

God och vacker har den blivit och jag mår bra,

               pussen på er alla   !

Av Li-Lo - 19 september 2011 19:14

det för det mesta känns som att blogga för blinda ögon, tala för döva öron och "kasta pärlor för svin" så tror jag att jag låter bli ett tag

Jag har så få läsare och  får visserligen rätt gott om kommentarer, men det känns ändå som att jag behöver ta




Bloggpaus!!!!!!!!




See you babes!


Pussen då   !

Av Li-Lo - 16 september 2011 14:04



så brukar en mig närstående, före detta liten gosse, kalla mig, med viss kärleksfull värme i rösten.


Och ja, det känner jag mig som, allt som oftast numera.

Till exempel ibland när jag läser tidningar.

Idag har SvD en artikel om att föräldrar köper och säljer barnprylar och kläder på nätet.  

När jag läser vad den operativt ansvarige på Loppi säger känner jag mig ute, gammeldags och superkonservativ och jävligt undrande!

 

”Våra säljare vill ”kitta upp” sina barn varje terminsstart. De köper och säljer och köper igen, en storlek upp, och omsätter riktigt stora volymer. På detta sätt kan de behålla en hög modegrad, känna sig lite unika eftersom det är begagnat, och slippa gå på Lindex som alla andra.”

 

Kitta upp?

Modegrad?


Vad ända in i helskotta pratar människan om?     


Det är såna här människor som får mig vilja gå med i Amish, flytta till en hydda i skogen eller bli nunna eller åtminstone utbrista ett hederligt gammeldags:


                   ”Giv mig styrka!”



Apropå just det uttrycket fanns något TV program när mina barn var små där dom ofta använde det, men gossarna hörde fel

” I min kyrka” blev deras tolkning.  


 Nu far jag hem ett par timmar, för att bege mig till arbetskonferens med avresa från centralen 08.00 i morron bitti...


                     Pussen då   !



















Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards