kucke-li-lo

Alla inlägg den 12 december 2010

Av Li-Lo - 12 december 2010 17:34

pingviner, rosa skor och annat har min helg bestått av.


 


Förstekte lammkött till dagens middag, brynt i olja och kryddor och  färdigstekt i ugnen. Nu puttrar riset, grönsaker och lamm gosar i ugnen. Ska bli gott!


Vi har köpt rosa, fina jympaskor till Makes (och min) dotter i Gambia, eftersom en släkting åker dit på torsdag och kan ta med dem.


  Pingviner har jag tagit fram till jul, samt lite annat "fint" pynt.

  Jag är speciellt förjtust i min "excorsisttomte" som efter ett litet fall i golvet har ett huvud som snurrar runt runt. Har har dock inte kräkits grön gegga, ännu!

  Gillar även pingvinen som klätt ut sig till ren, den vigglar och sjunger Jingle Bells.


På balkongen har jag gjort en snölykta, hoppas att kylan håller sig till julafton, ska bli mysigt att tända den då.

Har även läst klart"Rymmaren" av Thomas Bodström, ingen höjdare!

Pysslat om "De Gamle" en stund idag, as always!


Nä nu vill jag ha maaat!


Pussen då   !

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards