kucke-li-lo

Alla inlägg under april 2017

Av Li-Lo - 25 april 2017 10:23

Jo, jag har bloggen kvar.

Det finns i alla fall en person som undrar och vill veta hur jag har det. Hej Ama!


Det har varit tungt, jättetungt. I början av mars blev min systerdotter, tillika bästa vän, reskompis, dansvän och så mycket annat mycket sjuk.

Efter ett par dagar på sjukhus tog hennes liv slut. Jag förstår det fortfarande inte helt och fullt.

Det har varit en fin begravning för henne och dagarna går, men ändå gör det ont, skär i hjärtat när jag tänker på det. Saknar henne så det inte går att greppa.


 


Den här jäntan, som jag känt och haft i mitt liv sen jag var två år gammal. Som jag har klafsat i koskit barfota med, försökt tämja myror med.

Badat, tjuvrökt, raggat killar, festat, pratat, pratat och pratat med. Semestrat tillsammans de senaste åren utan ungar, innan hälsat på hos varandra med ungar.


Det gör ont.


Men livet måste fortsätta, även fast det aldrig någonsin kommer att bli detsamma.

En av de första sakerna jag gjorde när hon dött, var att göra allvar av det vi pratat om att göra tillsammans.

  Tatuera mig.

En gädda på gäddhänget (eller iallafall strax ovanför) Vi hade pratat om det, och dessutom finns det vissa personer som påstår att vi båda alltid varit riktiga näbbgäddor, fast det är väl tveksamt om riktigheten i det påståendet. Den fick ett litet T bakom gälarna, T för Tina!


På begravningen la jag en ros och förstås en lakritspipa i graven, ingen resa är komplett utan en sådan!

 

På Danmarkssemestern   


Jag hade tänkt berätta lite annat också, men nää, jag orkar inte nu.


          Ta hand om er och   pussen då!



Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards