kucke-li-lo

Alla inlägg den 23 november 2012

Av Li-Lo - 23 november 2012 15:20

Hur jag än gör så kan jag inte förstå.


Vrider och vänder och tänker och funderar.

Men det blir totalt obegripligt trots det.


Att någon kan (be)döma en annan människa utifrån dess ursprung eller tro. Eller ännu märkligare, utifrån vilken färg den har på huden eller vem de blir förälskade i eller vill ha sex med.

Ja, faktiskt i vissa fall, till och med snabbt och utan tvekan, genom en blick avgöra om det är aktuellt att göra en sådan bedömning.


Jag som inte ens fattar var ett ursprung börjar och/eller slutar.


Vad jag däremot begriper är att ALLA är olika.


Jag fattar också att man påverkas av hur, var och med vilka man växer upp.

Att man kan förändras under resans gång, är jag också helt säker på.


Min övertygelse är också att ekonomi, det vill säga KLASS är en faktor.

Att din egen och dina föräldrars utbildning är en annan faktor, som jag är övertygad om är viktig, samt inställningen till hur viktigt det är.


Känslan av att tillhöra och att vara älskad för den du är.

Att ha framtidstro.


Det är saker, som jag stenhårt tror påverkar vem du är.


Jag är också säker på, att vart jag mig i världen vänder, kommer jag kunna stöta på personer som jag tycker om, älskar, som behandlar mig väl likväl som jag kommer träffa de som jag irriterar mig på, som kan tänka sig att utnyttja mig, eller göra mig illa.


De som beter sig på ett bra sätt mot mig, kommer jag förmodligen att tycka om.


Behandlar de mig illa kommer jag tycka mindre om dem, fortsätter de att göra det kommer jag nog ogilla dem.

Varför jag skulle koppla det till deras ursprung, hudfärg eller till vem de föredrar att älska.


Det fattar jag inte.



Förresten har jag ALDRIG riktigt fattat det där med att ”vara svensk” heller. Jag är född här, bor här och gillar det. SVENSK är ingenting jag någonsin sett som en del av min identitet, det är ju bara en slump, liksom.


                                                 




                      Pussen då   !





Av Li-Lo - 23 november 2012 09:27

kan jag väl bjuda på?


Jag har nog sagt det förr, men står för det än.


Jag gillar gråväder, mjukt och luddigt lindar det sig runt det mesta och gör det vackert på ett speciellt sätt.


 


Riddarfjärden är vackrare utan allt byggeri, men är rätt okej ändå..


 


Husen på Riddarholmen har mysiga färger.


 


Å så min bästaste bro!


            Trevlig Helg och Pussen då    !

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards