kucke-li-lo

Alla inlägg den 25 november 2012

Av Li-Lo - 25 november 2012 16:01

Jag är en idiot.

Nä, det är jag inte, men jag beter mig som en ibland.

Framför allt är jag trots min ganska höga ålder alldeles för impulsstyrd och full av tro på ”att det löser sig”.

Tålamod är en dygd som jag inte innehar så värst ofta.

Eller kanske är det tvärtom?

Jag har tålamod, till en viss gräns. Sen när det tålamodet tar slut, DÅ ska förändringen ske snabbt.

 

Jag vet inte alls just nu.

Vad jag däremot vet är att jag  har fattat.

Och när jag nu har gjort det, vill jag inte vänta längre.

Det kanske jag kommer att få göra ändå, men jag kommer förändra redan nu.

Ni hade alltså delvis rätt.

Ni som trodde att det handlade om mig, oss, vår relation. Det gjorde det, delvis.


När jag skrev det inlägget, var jag ännu inte helt säker.

Mycket funderande, en del händelser och rannsakande av mig själv, min vilja och mina känslor.

 

Jag vill inte längre vara min makes hustru.

Han är en snäll, tålmodig, klok, hjälpsam och vänlig man.

Jag är rastlös, ivrig och inte alls alltid klok eller vänlig.

Fast det är inte bara våra enormt skilda personligheter.



Jag behöver, ville ha och drömde om något annat än vad det blev.


Kanske är jag orealistisk när jag vill känna mig åtrådd, bekräftad och som en kvinna tillsammans med min man.

(kanske lite smått romantiskt bortskämd och överraskad någon gång också)


Det har jag inte gjort.


Jag har redan tre bröder och två söner.

Så har det känts, i över ett och ett halvt år.

Som om jag är en syster eller mamma.


Att be om ömhet och kontakt känns inte rätt, ändå har jag nedlåtit mig att försöka.

Det känns förödmjukande, pinsamt och till slut väldigt nedbrytande.

Kärleken dör helt enkelt.


Jag har bitit ihop, kämpat, varit förstående, snäll och använt allt mitt tålamod.

(Jag har också skällt, gapat, skrikit och gråtit)


Inget har hjälpt och jag känner olust, knip i magen och sorg i hjärtat när jag är på väg hem flera gånger i veckan.


Det är faktiskt inte så jag vill att mitt liv ska vara.


Ensam i en relation är mycket, mycket ensammare en ensam ensamhet.


Vi ska skiljas.

Jag vet inte hur det ska gå till, till att börja med blir det liksom bara att fortsätta bo tillsammans.

Att hitta någon annan stans att bo för honom blir så klart inte lätt och jag kan inte tänka mig att kasta ut honom till ingenting.


Det enda jag säkert vet, är att det var inte för att känna mig ensam och oälskad jag gifte mig.


Så.


Ett nytt kapitel börjar skrivas i mitt lilla liv.


När jag har samlat ihop mig och börjat leva det nya livet återkommer jag, lovar!


                       Pussen då   !

 

 

 

 

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards