kucke-li-lo

Alla inlägg den 5 november 2012

Av Li-Lo - 5 november 2012 14:18

Fredag:


Jobbarkillegubbar VÄLLDE in i horder före halv åtta

LiLo vällde ut.

Tränade, stånkade och svettades på Itrim.


Tog tvagningen på badhuset, ångbastu, vanlig bastu och avsvalning i relaxrum.

Vägde mig!

Målet att tappa fem kilo genom ett års tränande, NÄSTAN uppnått   !


Lång dusch, ren och len som en griskulting samt rosa som en dito.

Rosa och ren åkte jag buss till De Gamle.


 


Fräste älgkalvfärsbiffar och svängde ihop sås.

Med fadern som chaufför (och hjärtat i halsgropen) en shoppingtur.


Hem. Maken ställt tillbaka allt, sparade städningen. Bortbo-Sonen kom bärandes en kasse smutstvätt.

Vi frös.

Jättemycket tills vi hittade en ny ventil att stänga, sen ganska mycket.


Lördag:


Misslyckad sovmorgon och god frukost.

Städning, ilska, vresiga ord. Tussfritt, blanka golv och vänligt igen.


Låg i lilla, lilla soffan i lilla, lilla rummet och läste medan kött till Peppersoup puttrade.


Bortbjuden på middag, till Moma’s kitchen!  


  Här sitter hon i mitt, en annan gång!

                         

Mycket maat,god mat och smaskig mat samt läcker efterrätt. Vin, vin och lite rom. Pladder, skratt, prat, snack, skratt, flams och pladder.


Midnattsresa hem med alla Halogenmonster.


Söndag:

Lyckad sovmorgon. (jag sov till 09.52!)


En dag som försvann i ingenting alls och avslutades med en het Peppersoup.



Rättelse: Maken har inte fått lägre lön, de har ändrat sina specifikationer, numera anges lönen utan semesterersättningen. Dock har de inte ändrat sig vad det gäller den hela lördagen han arbetade.


Så ja.


Nu är det bara att jobba en liten vecka, så får vi se vad nästa veckända har att bjuda på!


                     Pussen då   !

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards