kucke-li-lo

Alla inlägg den 1 november 2012

Av Li-Lo - 1 november 2012 14:58

Jag är faktiskt barnsligt förtjust i att vara lite ledig.

Vesslesnabbt ansöker jag om ledigt varenda klämdag, kort dag och en och annan liten dag då och då för att förlänga helgerna ibland.


I morron har vi halv arbetsdag. Så jag tänker inte jobba på mitt arbete.

Men det visar sig att jag i stället kommer få en hel del att göra framöver. För i morron kommer jobbarkillegubbarna hem till oss i ottan.


 


Redan ikväll kommer jag att få slita, eftersom meningen med deras besök är att byta ut samtliga fönster i vårt lilla hem.


En och en halv meter framför vartenda fönster ska vara tomt!

Hur det ska gå till har jag inte hunnit fundera ut, men att det blir rörigt, det har jag redan listat ut.


Vis av tidigare erfarenheter av jobbarkillegubbar tror jag inte att det bara är att hänga upp de nytvättade och välstrukna gardinerna när de är klara heller.


Jag misstänker starkt att det kommer vara dammigt, fnuligt och fullt av fotspår på mina golv.

Det kommer säkert poppa fram dammtussar, råttor och andra varelser när allt flyttats runt som jag/vi måste hantera.


Därutöver känns det inte som att det kommer att vara så värst myyysigt där hemma i morgon, så planen blir:

Åka och träna och sen hem till De Gamle och svänga ihop något ätbart till dem och troligen bli beordrad att göra annat smått därutöver.


Vid närmare eftertanke kanske det inte var så smart, det här med att vara lite ledig?



                             Pussen då   !


Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards