kucke-li-lo

Alla inlägg den 30 november 2012

Av Li-Lo - 30 november 2012 13:14


Nej, det var precis vad jag trodde också!


Ibland är det fiffigt att jobba där jag jobbar. Här finns ju liksom kunskap om i princip allt. Det händer väldigt sällan, men ibland lyfter jag luren och rådfrågar i rent privata ärenden.

Idag var ett sådant tillfälle.


Bortbo-sonen var hemma igår en stund.

Som jag har sagt jobbar han med barn. Numera i en kommunal grundskola, han arbetar med 6-åringarna. Hans skolledning har bestämt nya riktlinjer.


De i personalen som har snopp, får inte längre krama barnen eller ha dem i knät!


  Stopp!


När jag rådfrågade en av de herrar, som är expert på förskolefrågor sa han som det var.

Det finns inget som helst stöd i lagen för sådana riktlinjer. För att vara ärlig, blev han både rejält förvånad, upprörd och nästan gråtfärdig.


”Detta är tvärtemot all strävan mot jämställdhet vi jobbar för”

”Vad ska barnen tro? Att män inte kan trösta eller ge närkontakt?”


Han sa, att man kan tänka sig en sådan riktlinje under en kort övergångsperiod, om det, hemska tanke, skulle finnas misstanke att någon i personalen betett sig felaktig mot ett barn. Men då ska såklart alla veta om att det är så det är.


Så, nu gäller det för mig att peppa sonen så att han törs och vill ta tag i detta.


Det är ju inte hållbart, mänskligt eller humant någonstans. Så jävla förödmjukande och galet så jag kokar av indignation och frustration…


                                   Grrrrrr!


Eller vad tycker ni? Ska män i barnomsorgen bara vara ”killiga” och inte få ta fram sina mjuka sidor tillsammans med barnen? Känns inte detta som ett gigantiskt och helgalet kliv bakåt?



                                              Pussen då       !


                                      Å Trevlig Helg      


Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards