kucke-li-lo

Alla inlägg den 28 november 2012

Av Li-Lo - 28 november 2012 13:04


Jag är inte någon storkonsument av kaffe, en kopp ångande svart och starkt på morgonen blir jag dock väldigt glad om jag får.


Pulverkaffe kan vara en nödlösning, elbryggskaffe likaså.

Jag använder det som jag kallar en Pressator.


 

Toppen när man också har en bra vattenkokare!


För att hålla det varmt om jag brygger mycket funkar en vanlig vadderad tehuva alldeles prima.


Det finns förstås massor av fina kapselbryggare på marknaden som säkert kan göra gott eller kanske godare kaffe. Men nää, tanken på allt det skräp en sådan för med sig, gör att jag inte vill äga en sådan.


På jobbet har vi en automat för varma drycker.

Den nyttjar jag ytterst sällan. När man trycker på knappen där det står kaffe, får man vad som med mycket god vilja skulle kunna beskrivas som en varm dryck med kaffekaraktär. Det smakar helt enkelt apa!

Där finns även något slags söt goja med benämningen cappucino, samt varm choklad, den går att dricka men är toksöt.

Man kan också ta varmt vatten, för att doppa en tepåse i. Då får man drygt en halv mugg med vatten. De flesta jag vet, vill gärna ha lite mer, men trycker man en gång till svämmar det över. Därför tar man en pappmugg och trycker en gång till, häller över i sin porslinskopp eller sin pappmugg, tömmer ut resten och kastar muggen.


Jag tycker det är dumt!

Så Kreativa LiLo skrev ett förslag till vederbörande förslagsverksamhet där jag verkar. Att man skulle kunna välja själv genom att hålla in knappen tills man var nöjd, släppa och få exakt så mycket varmt vatten man ville.


Jag vet att det går, för det har varit så på andra arbetsplatser jag varit.

Denna idé/tanke/förslag skickade jag in 2007.


Hör och häpna!

Redan i februari 2012! fick jag svar   


”Beslut angående inlämnat förslag om kontrollerbar varmvattenknapp på kaffeautomaterna”


Det blev Kalla Handen, inte genomförbart, ingen besparing och ingen belöning!  

Haha, men för mig känns det faktiskt som en stor belöning att ännu en gång påminnas om hur underbart, fantastiskt långsamt byråkratins kvarnar kan mala emellanåt.

Och förresten tolkar jag den långa handläggningstiden som att det måste varit ett extremt klurigt förslag, som krävde enormt mycket tänkande och överläggande...

Tar fram pappret då och då och blir på lika gott humör varje gång.


                   Pussen då   !






Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards