kucke-li-lo

Alla inlägg den 3 januari 2012

Av Li-Lo - 3 januari 2012 13:54




Dagens första!

Årets första!

Bloggens första!


Tävling!


Genom att kommentera detta inlägg och motivera

(Jag kommer att dra bland bidragen, men tycker det vore kul om ni ville motivera i alla fall!)

varför du vill vinna, kan du bli den som:


Lördagen 31 mars klockan 14.00 kommer att få gå på:


                                      Stadsteatern.


Föreställningen heter ”Vi som är hundra” och är skriven av Jonas Hassen Khemiri

  Som ser ut så här!

(Jag har ingen aning om vad det är, det får du googla upp helt enkelt!)


Men det som är ännu mer spännande än att jag valt en pjäs helt på måfå,

är att vinnaren faktiskt får sällskap på detta kulturella evenemang!


För Du som vinner kommer att få gå på teater tillsammans med....






                                          Li Lo!!!!


Alltså ingen annan än denna rara lilla bloggerska i egen kort person!


Jag valde en tidig föreställning, så att Du som vinner sedan ska ha möjligheten att välja om Du vill att vi går ut och käkar/fikar/tar ett glas vin tillsammans, eller om du snabbt som ögat vill kila därifrån. (eller om du har lång resväg)



Jag bjuder på nåt att dricka om du vill fortsätta att umgås, men vill du dricka mer än en kopp/ett glas och/eller äta får du öppna din egen börs, tyvärr!

(OM det är så att du vill äta så föreslår jag en Västafrikansk restaurang som öppnade nu till nyår

le baobab på Södermalm)



Fler kommentarer ger inte fler chanser.


Dragning (helt okontrollerad av staten)

kommer att ske på min bemärkelsedag som infaller precis när denna månad tagit slut.



Jag tycker själv detta är jättespännande och hoppas att du kommer att tycka detsamma!



                       Pussen då   !




PS Tävlingen är öppen även för släktingar och familjemedlemmar DS






Av Li-Lo - 3 januari 2012 12:45

Snart, snart, snart kommer det en tävling!


Den som vinner kommer att få en kulturell upplevelse i Stockholm den sista lördagen i mars, så mycket kan jag avslöja.



Jag ska fila lite på det hela och återkommer, ni kommer att ha gott om tid på er att tävla, så stressa inte!


                                    Pussen då   !



Av Li-Lo - 3 januari 2012 11:06


Jag tycker inte om den.

Retar mig på att jag inte accepterat detta och tagit det till mig tidigare.

Har gått runt och försökt vara positiv, inte vara gnällig, tjurig och förstöra för andra.

Det tänker jag aldrig mer göra!


Jag tänker stå för att jag verkligen inte gillar:

 

                    Nyårsafton!

 


Den är otroligt dumt placerad i tid.

Man har just använt massa pengar till julmat och julklappar, för min det även köpt en hel del födelsedagspresenter.

Ändå förväntas man laga mat av dyrbara ingredienser, helst köpa nya kläder därtill.


Så ska man äta den märkvärdiga maten från ett tjusigt dukat bord, med förrätt, huvudrätt och dessert lite lagom elegant sent på kvällen.

Fram till midnatt ska man sen dricka och äta lite trevligt småplock oavbrutet.

DÅ ska man vara sugen på hummer, ostron och bubblande vin, helst apdyrt.  




 


När klockan slår tolv ska man OOOOha och AAAAha när man tittar på hur enorma mängder av pengar skickas rakt upp i himlen. Det ser i princip exakt likadant ut som året före, året före det och året innan.

Det sprider illaluktande rök, släpper ner massor av giftigt och cancerframkallande partiklar över oss som står där med gapande munnar och njuter (?) samt över stora ytor mark.

Personer skjuter iväg dem och orsakar bränder och skador.


Å så ska man kraaaaama varandra, pussas och försöka överrösta varandra i oväsendet som råder.

För man ska ju önska varandra Gott Nytt År!


                Näääää!


I år vägrade jag!


Jag såg till att De Gamle fick en god middag och åt tillsammans med dem.

Diskade, plockade undan och la fram allt de behövde till sin hummer.


Sen satte jag mig på bussen bytte till tunnelbanan och åkte hemåt.

Köpte lite smågodis, en liten läsk och en påse chips.

Tittade på TV till 23 sen la jag mig.

Godis och chips fanns det kvar av och läsken var oöppnad.


Och gissa vad?


            Det var ett nytt år när jag vaknade i alla fall!


Och här får du ett recept på ett lättbakat, mustigt synnerligen oelegant bröd.


Finnlimpa                  170 C

 

1 liter fil

50-100 g jäst

3 dl sirap (mörk bröd)

3 dl vetekli

3 dl malt

3 dl grovt rågmjöl

1-1 ½ msk salt

ca 1 liter vetemjöl

 

Lös upp jästen i filen. Rör ihop allt till en ganska lös deg.

Häll upp i smorda formar (1x 1 ½ l + 1x2 l)

Jäs i formen i ca 2 timmar.

Baka i ugnen 2 1/2 – 3 timmar.

Om ytan blir mörk mot slutet, täck med folie och sänk till 160 C

 

Låt brödet kallna i handduk.

Skär INTE i det förrän nästa dag.

 

 

 

                      Pussen då    !












(malt finns i affärer med finländska varor i Stockholm har jag för mig att det finns i Hötorgshallen)




Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards