kucke-li-lo

Alla inlägg den 14 januari 2012

Av Li-Lo - 14 januari 2012 20:35



Jag är ganska så ensam i mitt lilla kök för det mesta.
I alla fall vad det gäller själva tillredandet av godsakerna.

Kära Make är dock en hejare på att diska, och Mambo-sonen svänger galant ihop mat, när jag inte är hemma.
Det är inget problem alls för mig, jag trivs med att redeja runt för mig själv, lyssna på musik, ta några danssteg, sjunga högt under tiden jag listar ut vad som ska ner i grytan härnäst.


Jag undrar ibland om andra också tänker på tillredning av mat hälften av sin vakna tid? Speciellt på fredagarna, då börjar jag redan på morgonen att fundera på hur min mathelg kommer att se ut.
Igår gick jag som sagt och tränade efter jobbet och var med andra ord lite senare än vanligt på min plats vid spisen.
Jag hade redan bestämt att jag förutom middagen (kyckling, god yoghurtsås, köpe-pommes och sallad) skulle göra i ordning dagens heta currygryta på högrev.
Det var då det hände, när jag vände mig om efter att ha ställt tillbaka något i skafferiet, fick jag se detta:


   

Båda herrarna stod och rörde omkring i varsin karott!


Jag vill inte påstå att deras insats var avgörande på det ena eller andra sättet, men lite gulliga    var de allt!   

Nu ska jag snart testa min fruktsallad, kanske får ni ett recept om den blev bra nog att dela med sig av.
Men först vill jag tacka: min mamma, min pappa, min Kära Make, mina söner, resten av min familj och alla mina vänner både i cyberspace och de lite mer jordnära för denna Award:

 

Jag vill sjävklart ge den till alla mina läsare som har egna bloggar. Kanske i första hand tillbaks till de jag fått den av, Hanna och Anna.
Att Moma och Fatou är två andra favoriter har nog inte undgått någon?  Sen finns det en Hanna till, som tar fantastiskt fina foton och dessutom är en underbar dotter till en av mina allra bästa och underbaraste vänner, Ama som är BÄST på att kommentera, förutom att hon bjuder både på sig själv och trevliga,tokroliga inlägg och så Ketchupmamman som blandar otroligt kloka inlägg med en fantastisk humor.

Så ja, nu ska jag äta min förhoppningsvis supergoda vinterfruktsallad.


 



                         Pussen då          !

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards