kucke-li-lo

Alla inlägg den 26 januari 2012

Av Li-Lo - 26 januari 2012 14:56



Vad man än kallar den så är den kanske lite extra omtyckt just i dagarna och i alla fall fram till helgen?

Sen har man den som vanligt mest till kvitton och femtielva olika bankkort, klubbkort samt en och annan liten vilsen hundring?


 


Så här i slutet av månaden januari har det hos mig som hos så många andra varit lite extra dammigt och tomt i börsen.

Då påmindes jag om, att jag någonstans hört att man aldrig ska gå ut med en helt tom plånbok, portmonnä eller börs. För då – pissar hundarna på en! Så jag har alltid åtminstone en liten krona kvar i min. Det är ju inte trevligt att bli pinkad på!


Mamma bad mig köpa en ny plånbok från henne till Pappa, han fyller 90 nästa lördag. Hon påminde då om man ALDRIG ger bort en sådan utan lite pengar i.


Med just plånböcker, portmonnäer och börsar finns faktiskt en sak till. Av förståeliga skäl är kanske inte denna SANNING så jättespridd, som vissa av de andra mer skrockaktiga två jag nyss nämnt.


Såvitt jag vet, hör det kanske inte till det allra vanligaste att man har en rejäl bit garvat ormskinn i sin ägo. Men! Har man en pappa med förflutet i cirkusvärlden är det inte så konstigt. Och så här är det:

En bit av ett ormskinn i plånboken gör att man håller fattigdomen ifrån sig.

Det är verkligen inte alls någon garanti för att man ska bli RIK, men jag är nöjd med att slippa vara fattig.     Min lilla bit är fjällig på ena sidan, len på den andra och runt 100år gammal.


Den luktar inte ens pyton som man kanske skulle kunna vara böjd att tro   !





                 Måtte era börsar aldrig sina!


                                     Pussen då   ! 





Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards