kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 3 januari 2012

Och här kommer den! TÄVLINGEN!!!

Av Li-Lo - 3 januari 2012 13:54




Dagens första!

Årets första!

Bloggens första!


Tävling!


Genom att kommentera detta inlägg och motivera

(Jag kommer att dra bland bidragen, men tycker det vore kul om ni ville motivera i alla fall!)

varför du vill vinna, kan du bli den som:


Lördagen 31 mars klockan 14.00 kommer att få gå på:


                                      Stadsteatern.


Föreställningen heter ”Vi som är hundra” och är skriven av Jonas Hassen Khemiri

  Som ser ut så här!

(Jag har ingen aning om vad det är, det får du googla upp helt enkelt!)


Men det som är ännu mer spännande än att jag valt en pjäs helt på måfå,

är att vinnaren faktiskt får sällskap på detta kulturella evenemang!


För Du som vinner kommer att få gå på teater tillsammans med....






                                          Li Lo!!!!


Alltså ingen annan än denna rara lilla bloggerska i egen kort person!


Jag valde en tidig föreställning, så att Du som vinner sedan ska ha möjligheten att välja om Du vill att vi går ut och käkar/fikar/tar ett glas vin tillsammans, eller om du snabbt som ögat vill kila därifrån. (eller om du har lång resväg)



Jag bjuder på nåt att dricka om du vill fortsätta att umgås, men vill du dricka mer än en kopp/ett glas och/eller äta får du öppna din egen börs, tyvärr!

(OM det är så att du vill äta så föreslår jag en Västafrikansk restaurang som öppnade nu till nyår

le baobab på Södermalm)



Fler kommentarer ger inte fler chanser.


Dragning (helt okontrollerad av staten)

kommer att ske på min bemärkelsedag som infaller precis när denna månad tagit slut.



Jag tycker själv detta är jättespännande och hoppas att du kommer att tycka detsamma!



                       Pussen då   !




PS Tävlingen är öppen även för släktingar och familjemedlemmar DS






 
 
Moma

Moma

3 januari 2012 14:07

Hahaha, vad rolig du är! Jag skulle gärna gå på teater med denna lilla eminenta människa (räcker de som motivering, eller?)! Nåväl, jag sparar i alla fall de behjärtansvärda tom-peng-pung-mitt-liv-som-snyft-ensam-bla-bla till någon annan och går helt på den egoistiska motiveringen som enbart är baserad på min vilja: Jag vill gå på teater med DIG!

http://www.momaskitchen.se

Li-Lo

3 januari 2012 14:17

Det är en motivering jag verkligen gillar Moma, och eftersom vi redan är bekanta, kan jag ju komma billigt undan och bjuda hem dej på en bit mat efteråt... : )

 
Tonårsmorsa / Fatou

Tonårsmorsa / Fatou

3 januari 2012 14:11

Åh, vad nice! Jag vill jättegärna vinna för att jag älskar teater och skulle gärna vilja ha sällskap med dig dit! :-) Och eftersom jag aldrig varit på Le Baobab, så skulle jag gärna vilja testa det också! :-D

http://fatou.se

Li-Lo

3 januari 2012 14:15

Jag håller tummarna för dej! Likväl som jag håller dem för alla andra som deltar.

OM du inte skulle vinna, så kanske vi skulle kunna gå dit tillsammans ändå framöver?
Kram

 
Ingen bild

Mikaela

3 januari 2012 21:07

Va kul att du har fått en tävling. Självklart vill just jag vinna, få nåt annat att tänka på än renoveringseländet och så skulle det vara så gott med mat. Och det i dit sällskap måste vara oslagbart.
Må bäste läserska vinna : )
Kram

Li-Lo

3 januari 2012 21:11

Bidraget emottaget, mat är gott det har du verkligen rätt i!
Här är alla lika bra läsare/läserskor, det är det därför det blir lottning i slutändan.
Kram

 
Ama de casa

Ama de casa

4 januari 2012 09:43

Men OJ vilken ROLIG tävling! Skulle verkligen vilja vinna den, men min resväg är nog alltför lång för att det ens är nån idé att jag ställer upp...

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

4 januari 2012 10:35

då tolkar jag det som om din kommentar inte är med i tävlandet, fast visst hade det varit jättekul om du kom flygande!

 
habanero

habanero

4 januari 2012 11:44

Jag vill vinna därför att J.L Khemiri är en av Sveriges nya, intressanta författartalanger, och jag är väldigt nyfiken på dramatiseringen. Vill också ge dig möjligheten, om du vill förstås, att fördjupa dig lite mer i hans verk.Råkar ha hans debutroman "Ett öga rött" i bokhyllan, den är din :).O så vill jag förstås få möjligheten att umgås med DIG, gärna över en bit afrikansk mat.
...och om jag nu inte vinner , så är boken din iaf :)

http://www.habanero.bloggplatsen.se

Li-Lo

4 januari 2012 12:37

Trevligt att du är med och tävlar. Jag har boken och även nästa Montecore, faktiskt med dedikation och allt! Han hade en föreläsning på jobbet och sålde den. Åh vad jag tyckte om hans personlighet, lite småkär faktiskt :)

Om du INTE vinner kanske vi kan testa stället tillsammans i alla fall någon gång, eller hur?

Kramkram

 
habanero

habanero

4 januari 2012 14:39

Absolut! :)
Kramelikram

http://www.habanero.bloggplatsen.se

Li-Lo

4 januari 2012 14:47

: )

Kramkram

 
Renee

Renee

4 januari 2012 21:27

Det vore en stor upplevelse och ära att få gå på teater med dig! Västafrikansk restaurang lät också spännande. Jag tar med plånboken.

http://www.reneemari.blogg.se

Li-Lo

5 januari 2012 09:43

Trevligt att du vill vara med, nu har du bara att hoppas på tur. Kunde jag skulle jag ta med alla så ingen blir lessen, men då blev det ju ingen tävling...

 
Anna

Anna

5 januari 2012 17:21

Men självklart skulle jag vilja vinna.
För möjligheten att få träffa dig som gett mig många leende både här och hos mig..
För möjligheten att se något nytt i kulturvärlden.
För möjligheten att prova västafrikanskt!!! Östafrikanskt är hett, starkt och gott - de vet jag.
För möjligheten att komma upp till huvudstaden och komma hemifrån de djupa skogarna.

Och givetvis för att ge DIG möjligheten att njuta av mitt otroligt begåvade och berikande umgänge..:)
Kramen.

http://annalandin.bloggplatsen.se

Li-Lo

6 januari 2012 10:59

Härligt med ännu en tävlande : )

 
Ingen bild

tove

6 januari 2012 20:26

oj min motivering är rätt enkel.
Vill träffa min faster och åka bort en sväng, här är det bara arbete och mera arbete. så en sväng till den stora staden skulle sitta fint absolut.
kram kram

Li-Lo

7 januari 2012 11:14

Det enkla kan vara det bästa, men som sagt det blir lottdragning, känns rättvisare så!

Kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards