kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 4 januari 2012

2011

Av Li-Lo - 4 januari 2012 11:06


Jag visste väl det, att året skulle ta slut, trots min vägran att fira.

Så nu tänker jag mig att sammanfatta lite av mitt privata år.


Dåliga, tröttsamma, jobbiga grejer 2011


Kacka i kartong perioden    

De tjuvajävlar som stal vår ena cykel och de andra tjuvajävlarna som stal våra vinterjackor   


Att jag inte lyckades med mitt seriösa försök att sluta röka


Värk/artros i knäet hade jag kunnat vara utan


Det lilla fröet som började gro i somras har stannat i växten på ett sätt, men fortsätter att växa i mitt hjärta


Den iskalla, halkiga, lååånga vintern som tog alltför mycket tid på sig att försvinna

 




Härliga, roliga, bra grejer 2011


Att jag börjat både träna och stavgå


Migrationsverket sa ja till att Kära Make får stanna. (Fast den proceduren ska vi förstås genomlida igen, snart   !)


Jag träffade inte mindre än tre härliga bloggare (Fatou, Britta och Habanero)i verkliga livet,

å så Moma då förstås!


Amas tävlingar   !


Det positiva resultatet av min hälsoundersökning


Jag var på två underbara, fantastiska bröllop   av helt olika   karaktär  och ett roligt 60-års kalas för Söstra mi  

Allt som växte på min balkong  

och att jag hittade det fantastiska halvparasollet som gav oss skugga och avskildhet


Det som tack och lov slutade att växa i mitt öra!


Dessutom hann jag bada nästan tillräckligt, jag hann träffa vänner och släktingar, jag åt massor av (jajaja, för mycket, jag veet) God Mat, jag fick åka båt till Gotland och tåg till Västkusten (och hem till slut), jag fick jobba kvar trots arga gubbar och trosor!


Sist men verkligen inte minst:


Kommentarer i min blogg och kontakten med ER, mina läsare,

ni är faktiskt helt enkelt superduperfenomenala och dessutom jättegulliga!


Ungefär så blev det…


Nu spottar vi i nävarna och tar oss an det här nya året, eller hur?


Varför inte börja med att tävla här nedan?


                                          Pussen då   !









 
 
Tonårsmorsa / Fatou

Tonårsmorsa / Fatou

4 januari 2012 11:42

Ja, det är mycket som hinner hända på ett år, som man nästan glömmer av. Skönt med lite sammanfattningar, då vet man var man varit och kan planera var man är på väg! God fortsättning på 2012!

http://fatou.se

Li-Lo

4 januari 2012 12:39

Det kändes bra att leta efter godbitar och några eländesbitar. Om inte annat kan jag ju titta om ett år eller fem, för att påminna mig själv!
God fortsättning själv, kram

 
Gun

Gun

4 januari 2012 12:13

Ett mestadels positivt år låter det som. Hoppas det här året blir ännu bättre, att det lilla fröet fortsätter växa. :)

http://horni.blogg.se

Li-Lo

4 januari 2012 12:33

Ja det har varit bra, men så är jag ju en "glaset är halvfullt" person : )
Fröet är i alla fall inte visset, så får vi ta det lugnt och avvakta...

 
Ama de casa

Ama de casa

4 januari 2012 16:58

Tack själv fina du för alla underhållande inlägg, roliga kommentarer och finfina tävlingsbidrag :-)

Det var ju mer positivt än negativt, och det är ju jättebra!
:-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

5 januari 2012 09:47

Nu har vi tackat klart?
Men visst är det kul att man hittar varandra i den här "låtsasvärlden"

: )

 
Hanna

Hanna

4 januari 2012 18:41

Visst är det så att det är positiva och negativa saker med varje år. Märker att mycket på den positiva sida handlar om bloggen! Bra att den skänker dig så mycket glädje!
Kramar

http://hannastankar.bloggplatsen.se

Li-Lo

5 januari 2012 09:46

Ja, visst är det häftigt att man kan få ut så mycket av sin blogg!
Ha de gott, kramkram

 
Ama de casa

Ama de casa

4 januari 2012 19:04

sv: Nu fanns ju i och för sig en länk till bajsande gubben i inlägget, men här kan du få den igen. Vill ju inte att du ska vara ledsen för att du missade honom... :-)

http://amacasa.wordpress.com/2010/12/29/ama-de-casa-svarar-9/

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

5 januari 2012 09:45

Jag hittade den sen! Mina föräldrar har en gång varit i en tysk stad, där många hus var dekorerade med personer som kliar sig i hmm..arslet!
Han kanske har flyttat dit?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards