kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 4 maj 2012

Jag kan inte hålla mig

Av Li-Lo - 4 maj 2012 11:21

Alltså jag är helt inkontinent i vissa lägen.

Det går verkligen inte att stoppa. Jag tycker själv att det är lite pinsamt.

Men är man en ordbajsare så är man!


I gårdagens Metro läste jag följande insändare:


” Jahapp!

Nu kommer äntligen shortstiden. Jag har inget emot blekfeta män i shorts. Det är sladdriga piratbyxor, ickematchande foppatofflor, urtvättade reklamlinnen och bakåtvända kepsar som jag har svårt att klara i min närmiljö. Man kan möjligen få se ut så när man är ensam hemma och jobbar i trädgården och ingen ser, men på gatan?

Nej! Kära medelålders mansbröder, det finns snygga shorts som slutar strax vid knäet, till dem kan man matcha med en snygg kortärmad skjorta i ten trevlig färg och till och med kavaj. Skinnsandaler därtill och glöm kepsen hemma och köp ett par snygga solglasögon. Damernas blickar kommer att vändas till er i beundran och inte i vämjelse. Ett enda intryck består av 100 detaljer! Vi ses på stan! B-S T, f d pistvakt.”

 

Nu är det så här att jag faktiskt har träffat denna person i verkligheten ett par gånger. Han har långt grått hår som väl förlorat en del av sin fyllighet, för att dölja det glesa bär han ofta en cowboyhatt!!!

Jag kan väl icke påstå att jag tycker detta är det mest attraktiva jag vet på en man, men jag har baske mig inte framfört detta till honom, inte heller skrivit någon insändare efter våra möten!

Det är i alla fall inte snyggt på mig:


 

Dock kunde jag som sagt inte hålla mig så idag finns mitt svar infört i tidningen. För er som inte har Metro kan jag väl bjuda på det:


”Jahapp!

Nu kommer äntligen tiden då vi kan klä oss i kläder som gör annat än värmer våra vinterkroppar. Nu kan blekfeta, smala, långa, korta, solbrända eller rultiga män, kvinnor, barn och ungdomar äntligen klä sig i glada färger och lätta kläder som tillåter solen värma direkt på kroppen.


Vilken härlig variation av klädsel vi får njuta av på stan i ett par månader framöver.

Tänk vad skönt det är att inte alla tycker samma sak är snyggt och ännu skönare att en del inte bryr sig alls huruvida deras klädsel faller någon annan i smaken eller ej. När sommaren äntligen kommer unnar jag verkligen alla att klä sig i det just de tycker är fint, snyggt, bekvämt eller elegant.

Den som trivs med sig själv och sin klädsel utstrålar en inre skönhet som drar blickarna till sig.

100 olika personer med 100 olika detaljer, som just de tycker om, ger personliga intryck.

Snart ses vi på stan! 

Li Lo,  f.d postis”



Som sagt, jag är ordinkontinent ibland, lite pinsamt     jag vet!


Och så här kan man också vara klädd -om man vill!


 


                                Pussen då    !

                                                  
        och Trevlig Helg, nu igen!



 
 
Ama de casa

Ama de casa

4 maj 2012 11:59

Haha! Det var verkligen svar på tal det! Tänk vad trist om alla gick likadant klädda - vad skulle man då kolla på? :-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

4 maj 2012 12:34

Nu kan jag bara hoppas att han läser tidningen idag också!
Ja, det vore himlans trist och mycket svårare att hitta varandra...

 
Gun

Gun

4 maj 2012 16:31

Hahahaha, helt underbart bra svar på tal. :D

http://horni.blogg.se

Li-Lo

4 maj 2012 18:38

tyckte allt att en sån "surgubbe" behövde lite mothugg : )

 
Ingen bild

Llotta

4 maj 2012 19:37

Vad säger du om bar hårig överkropp vid köttdisken på Ica i Fårösund då. Med en bar hårig mage som det oavbrutet klias på? Just då hade jag svårt att skönja en inre skönhet. Eller en yttre om jag ska vara ärlig: ;)

Li-Lo

4 maj 2012 20:18

Nu pratade jag FAKTISKT om friheten att få KLÄ sig som man vill!

Ludna magar gillar jag varken på ICA i Fårösund eller annorstädes ;)

 
Lotta

Lotta

4 maj 2012 22:12

Härlig blogg du har! Själv är jag mycket färsk som bloggare, och tjuvkikar glatt på en massa olika bloggar för att få lite tips om hur man kan göra! Blir också lite nyfiken på om vi delar namn... jag kan också "förkortas" Li-Lo! :)

http://imittvirrigahuvud.bloggplatsen.se

Li-Lo

5 maj 2012 12:19

Tack, va kul att du hittade hit, jag har inte så värst många läsare :(

Liselotte heter jag ju!

Välkommen åter

 
Ingen bild

Mkaela

5 maj 2012 10:57

Tänkvärt och humoristiskt som vanligt. Undrade om det var du men det där fd. postis förvirrade mig.
Själv har jag lite svårt att acceptera att jag måste exponera min vitblårrosa kropp för allmänheten men som tur är sä är det ju snabbt övergående och definitivt värt för att få njuta av solen :)
Önskar dig en skön helg. Kram

Li-Lo

5 maj 2012 12:18

Såklart det bar jag : )

Äsch alla andra ser ju lika ämliga ut! Själv får jag inte bruna ben om inte solen lyser från maj till augusti, så de fuskar jag med och stryker på lite Dove, då och då...Men säj inte det till nån!

 
Ida

Ida

5 maj 2012 11:54

Jag håller med dig om att det är trist om alla har samma. Är så trött på att man måste vara stöpt i en och samma form! :)

http://lilla-pys.bloggplatsen.se

Li-Lo

5 maj 2012 12:16

Vi ska vara glada att vi är olika, både inuti och utanpå : )

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards