kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 4 maj 2011

Vad var det jag skrev?

Av Li-Lo - 4 maj 2011 16:01


Hur rätt kan en människa ha då?

Jag visste det, de är lömska de där små krypen.


http://www.svd.se/nyheter/inrikes/parasitfluga-sprutar-larver-i-ogonen_6138163.svd 

Hur äckligt som helst att få ögat fullt av larver som biter sig fast med hullingar och är jättesvåra att få loss.


Jag är inte konspiratoriskt lagd, men fakta börjar allt få mig att fundera för onekligen är det så att: Det börjar mer och mer kännas som att någon gör allt för mänskligheten ska stanna inomhus hela tiden.


  • Solen            Cancer (även brännblåsor och allergiska reaktioner)
  • Fästingar       TBE, borrelia samt ett antal andra sjukdomar
  • Kryp, flygfän   Bett som kan orsaka allt från svår klåda till andnöd
  • Orienterarsjuka Orkeslös och sjuk i luftvägarna av att ränna  runt ute Pollen             Elände, elände, elände
  • Björnar           Du kan plötsligt skida ner i ett ide
  • Ormar            Hugger när man minst anar det
  • Skogen          Där kan man gå vilse, falla illa
  • Vattnet          Kan man sjunka i eller bli sjuk av att dricka
  • Dvärgbandmask Lurar lömskt på bären du vill äta

Sen finns det förstås ännu värre faror i naturen i andra länder, huuu!


Inte vet jag vem det är som vill hindra oss från att njuta av frisk luft, sol och bad?

Elektronik och databranschen är klart suspekta tycker jag

Det kan även vara en hoper bibliotekarier som försöker få oss att stanna inne och läsa?


Inte vet jag, men en sak är säker, jag tänker verkligen tokvifta när något humleliknande närmar sig framöver.


Men jag tänker nog modigt trotsa farorna och tillbringa massor av tid utomhus, så snart det blivit lite varmare i alla fall   


Pussen då    !





 
 
Ingen bild

Mikaela

4 maj 2011 18:58

Du glömde, eller förträngde: Racercyklister, fallande trädgrenar och våldtäktsmän.
Men inte låter vi oss skrämmas till innesittande, men man kanske snart måste ta på sig en avskräckande mask och spraya på sig en obehaglig lukt så allt oknytt iaf håller sig borta. För inte bryr sig väl fästingar om att vaderna är avskräckande blåvita : )
Nä, ut och njut så fort tillfälle ges!!!

Li-Lo

4 maj 2011 20:57

Ja de också, du har rätt : ) Jag har TBE skyddet, men allt det andra..
Brukar spraya när jag är i skogen hos bror, där kryller det av fästingar, mygg och vildsvin, se där! Ännu en bortglömd fara

 
Ama de casa

Ama de casa

5 maj 2011 21:12

Ormar. Jag HATAR ormar. Ja, inte dom snälla, men det är så svårt att veta vilka som är det och inte... Speciellt när man är i konstiga länder där det finns superdupergiftiga ormar. Och man vet inte hur dom ser ut...
Jag kanske gör ett inlägg om det - om jag kommer ihåg :-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

5 maj 2011 21:18

och av nån anledning har man sällan riktigt lust att nogsamt studera dem så man kan jämföra med bilderna i boken "vem är vem i ormvärlden"

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards