kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 30 december 2011

Varm i hjärtat och lätt på foten

Av Li-Lo - 30 december 2011 12:59

Det blev jag igår.


Jag hade varit och hämtat mina nya ”fotbäddar”, alltså sulor som är tillverkade speciellt efter mina fulfötter.

Förutom att det gjorde min plånbok fjäderlätt, hoppas jag att de så småningom ska göra mina steg detsamma.   

De påstås ha en inkörningsperiod på ca tre veckor, sen kan man känna resultat. Det gör jag redan idag, men kanske inte det eftersträvade, jag har fått ont i NACKEN och MÅR ILLA!


Se där, ännu ett bevis på att ”Allting hänger ihop” även fötterna, till och med med nacken och magen!


Fast det var ju värmen i hjärtat jag skulle berätta om.


Efteråt tänkte jag att jag skulle passa på att besöka det ”nya” köpcentret i Liljeholmen.

Jag strosade runt planlöst, köpte visst en liten grön tröja.


Just som jag skulle glida in på Dressman och leta billiga kallingar, ställde sig en ung kvinna mitt framför mig och sa:


                             Hej!


Jag fick leta en sekund eller två i guldfiskminnet innan jag såg att det var en av ”flickorna” från behandlingskollektivet min son bodde på!


Vad glad jag blev att se henne, vilken massa värme jag kände i mitt hjärta.

Och när hon sa: Jag såg dej på långt håll, men trodde inte att det kunde vara du, du ser ju precis ut som för tio år sedan!                    

Ja då, då ville jag krama henne ännu mera!


                                                  

               

                            


Vi pratade en stund om ditt och datt och det kändes så naturligt, enkelt och bra fast vi inte setts på så länge.


När jag sen åkte hemöver fylldes hjärtat mitt av ännu mer starka, varma känslor.

Jag kände hur mycket jag tyckte om alla de barn med föräldrar, syskon och andra släktingar som bodde där samtidigt som min son. För att inte tala om personalen, som alltid hade tid och ork för ”ungarna” och oss föräldrar.

Jag sänder varma, hjärtliga tankar till samtliga och tackar för allt roligt, spännande och asjobbigt vi fick uppleva tillsammans.


             Ni har berikat mitt liv!


Nu ska jag ”jobba” (vi har alltså inget att göra, men det måste ju vara bemannat) en liten stund till, bege mig till iTrim för att träna innan jag far hem.


Nyårsafton blir en kompromiss i år.

Jag tänker åka till De Gamle på eftermiddagen och laga mat, samt äta med dem. Sen framåt kvällen förenar jag mig med Kära Make, hans systrar och några av barnen för att vänta in tolvslaget.

Jag är inget stort fan av att tokfira på nyår.

Jul och Midsommar gillar jag, andra helger bryr jag mig mindre om.

I morgon ska jag försöka lista lite plus och minus med året, rent personligt. Händelser i stora världen finns det så många andra som ger sig på, så det överlåter jag till dem.


So far so good, säger jag om detta året!


                               Pussen då   !


 
 
Moma

Moma

30 december 2011 18:38

Härligt med nya sulor, jag skulle behöva både sulor och nya tofflor samt många vändor på gymmet innan jag kan skutta fram fjäderlätt! Hoppas ni får ett fint nyår! Bamsekram

http://www.momaskitchen.se

Li-Lo

30 december 2011 19:13

Jag hoppas det BLIR härligt..
Hoppas även du får ett härligt Nyårsfirande!
Funderar på att laga lammcurry på söndag, finns intresse?
Kramkram

 
Ingen bild

tove

30 december 2011 22:42

Hoppas du/ ni får en trevlig nyår! du får hälsa så gott från oss.
själv så jobbar jag en lång lördag innebär att jag börjar 18 och slutar 7.30 dagen efter, så mannen får fira själv iår...igen
kram

Li-Lo

31 december 2011 11:11

Det blir nog bra...

Kram och kram

 
Ama de casa

Ama de casa

31 december 2011 10:29

Hinner inte läsa just nu, ska strax åka till flygplatsen. Men jag återkommer i sinom tid. Vill bara önska dig Gott slut och Gott Nytt År!

Kram!

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

31 december 2011 11:10

Gott Nytt År på dej och Donald, Kalle-Anders!

Gott slut har jag lagt ner, tyckte den engelska varianten "Happy Ending" smakade för mycket...suspekt massagesalong : )

Kram

 
sailaway

sailaway

31 december 2011 10:37

Hej!
Vilket härligt möte.
Gott Nytt År & Kom ut till Nynäs o ta en promenad och sen en fika ombord ;-)
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Li-Lo

31 december 2011 11:08

Vem vet? Fast det är tveksamt om jag vågar storma ombord, med tanke på ditt hundsällskap..

Gott Nytt År, må vindarna föra dig dit du önskar!
Kram

 
Ingen bild

Mikaela

2 januari 2012 10:41

God fortsättning och lycka till med dom nya.
Härligt att få ta del av din sprudlande energi här,
och kommer du till Liljeholmen någon vardag så hör av dig.
Kram

Li-Lo

3 januari 2012 09:28

God fortsättning Mikaela, det tänkte jag inte på att det är där du jobbar, och det var rätt spontant att jag valde att hoppa av där.
Men blir det fler gånger så ska jag försöka ha minnet med mig!
Kramkram

 
Hanna

Hanna

2 januari 2012 14:02

Märkligt att få ont i nacken, fast inte så märkligt kanske ändå. Så länge du står upp så blir ju hela kroppen påverkad. Däremot att få ont i magen var mer märkligt. För att påverka ryggraden och så är ju ganska naturligt men magen... Hmmm!
Gullig tjej förresten! Skönt när man träffar gamla bekanta som det är sådär naturligt att prata med!
Kramar och god fortsättning!

http://hannastankar.bloggplatsen.se

Li-Lo

3 januari 2012 09:27

God fortsättning själv!
Det är inte så konstigt, jag blir nästan alltid illamående av av huvud-nackvärk..
Ja, det var härligt att träffa henne!

Kramkram

 
Ama de casa

Ama de casa

3 januari 2012 11:04

Trevligt att bli varm i hjärtat! Bara nu kroppen vänjer sig med dom där fotbäddarna så blir det ju ännu bättre.
:-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

3 januari 2012 11:16

Som tur är har jag sex månader på mig att justera de så att de passar, så det ska nog bli bra till slut!
: )

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards