kucke-li-lo

Alla inlägg den 15 december 2011

Av Li-Lo - 15 december 2011 19:47



Det är ju så människan ska vara har jag hört.

Idag är jag glad för att andra människor har varit goda mot mig.

Så nu vad jag kan förstå återstår för mig att vara god mot andra, så att de också kan få vara glada?

Det är väl så det är tänkt?


Dock!


Jag är inte bra på att köpa fiffiga, fina, personliga och genomtänkta presenter.

Visst händer det att jag snubblar över en grej nån gång då och då, som passar perfekt. Men då är det sällan jul eller födelsedag på gång.


Förra året hittade jag de fantastiska peppar och saltkaren som jag köpte i fler exemplar.

De var inte bara tillverkade av äkta plast i glada färger. Dessutom var de utformade som små soldater, hette Sergeant Pepper (ni som är gamla nog att ha lyssna på Beatles ler förnöjt?)

och Colonel Salt. Inte nog med det, de gick även att skruva upp så de for iväg över bordet med sitt innehåll till den som tarvade det!

Sådana presenter är perfekta, de gjorde samtliga mottagare glada och leksugna.


I år har jag inte snubblat alls över något sådant, så det är inte säkert att det blir några gåvor från mitt håll.


Jaja, jag vet att ni undrar vad andra gjort för mig som får mig att vara glad.


Igår kom det ett paket, det låg på köksbordet när jag kom hem och det tog inte många minuter förrän jag öppnat det.

Till och med det som faktiskt var i ett fint paket, jag kunde inte hålla mig.

 


Förutom detta fina paket, fanns där en påse fylld av de sötaste rosa små marsipangrisar och några guldpengar.


I paketet då?


Men titta själv…

   


Det finaste pingvinarmband med små fina pingvinörhängen!

Nu vet jag vad jag ska bära för smycken när jag blir bjuden på fest nästa gång J


Tack snälla rara P, du vet minsann hur man gör mig glad du.   


Den andra saken

som gjort denna dag till en gladdag var ett samtal jag fick internt på jobbet.

En kvinna som jobbade sin sista dag och gjorde sig besväret att ringa för att säga Hejdå till mig!

Betänk då att min arbetsplats har nästan 5000 personer spridda i tio byggnader. Vi ser i princip aldrig de vi servar, sitter inte så att folk passerar oss, utan lever en undanskymd tillvaro.

Dock vände jag mig till henne för flera år sedan i ett helt privat ärende och har även småpratat lite när jag sökt information vi behövt för att koppla samtalen rätt.

Jag blev verkligen jätteglad av det samtalet.  


Det är så lätt att känna sig helt anonym i en sån här stor organisation, att det betyder mycket att det blir lite personligt och mänskligt ibland.

Så är det i alla fall för mig, en del av mina kollegor är av en helt annan åsikt.



Nu ska jag fundera så det knakar på hur jag i min tur ska kunna sprida lite glädje och värme, kanske inte tillbaks till just dessa två, men i alla fall på något litet sätt.


                                         Pussen då   !






Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards