kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 26 april 2011

Bättre, sämre, annorlunda eller likasammadant!

Av Li-Lo - 26 april 2011 17:54




Att saker och ting förändras är förstås som det ska.

Jag har väl klarat av lite mer än halva livet, rent statistiskt.

Av någon anledning började jag fundera på olika saker och hur jag uppfattar och upplever dem idag jämfört med tidigare i livet.



Sämre


Efter en härlig grilleftermiddag-kväll  med Makes systrar och deras familjer igår fick vi skjuts hem.

Plötsligt gör jag det!

Jag tar tag i handtaget där ovanför bildörren i en sväng och håller i mig!

När jag upptäcker vad jag har handen, minns jag hur extremt töntig jag tyckte min mamma var när hon gjorde så, så där så det riktigt kröp i mig av purt skäms.


Att maten jag äter numera stannar kvar och bildar multipla magar, genom att lägga sig som bomull runt midjan är en annan grej jag är rätt så missnöjd med.


Annorlunda


Under gårdagens umgänge konstaterade jag och svägerskan    Bästa lammgrillerskan!


 som är jag är mest jämnårig med att vi verkligen är helt klara med det här med småbarn, huuua vad dom låter ibland!

Fast de är ju supergulliga också! Kolla lillplutten    bara.


  


Att vin bara gör mig trött och får mig att må illa är lite trist, men jag slipper ju å andra sidan slösa bort dagar på att vara bakis numera.



Bättre


Att inte bry sig så mycket är nog en av de bästa!

Det är inte längre viktigt att vinna andras gillande. Sen gäller det såklart att passa sig så man inte blir en sån som inte bryr sig alls. En Knastant som hasar runt i för stora filttofflor, mumlandes för sig själv, en sån som skrämmer de små barnen till att skrika högt och gällt!

Att man bara blir snyggare och snyggare en annan.

(Att jag sen har blivit mer nöjd med själva tillverkningsproceduren av tidigare nämnda små gaphalsar kan ju självklart räknas som ytterligare en förbättring   )



Likasammadant


Att jag trots allt bryr mig lite om andras gillande och på så vis ännu inte blivit en riktig Knastant ändå.

Det är fortfarande underbart att vara kär.   

Jag är ännu lika glad över att ha gamla och få nya vänner.

Naturen är lika underbar och rogivande som förr, havet är vilsamt och ljuvligt, skogen doftar och är trygg.

Musik får mig fortfarande att bli glad och vilja dansa för det mesta.



Puss på er då   !











 
 
Gun

Gun

27 april 2011 09:59

Vad roligt, jag brukar också fundera på sånt, och kan konstatera att det mesta har blivit bättre för min del. Bäst av allt att jag inte bryr mig lika mycket.:)
Såna fina släktingar du har. Lille killen är ursöt. Har de bott länge i Sverige? Jag har så många funderingar (och oro) kring det att flytta hit från sitt land, eftersom jag har en blivande svärdotter i Botswana, och planerna är att hon ska flytta hit så småningom. Har ingen aning om hur sånt fungerar, om hon kommer att få stanna osv.

http://horni.blogg.se

Li-Lo

27 april 2011 10:18

Visst är det skönt att inte bry sej!
Makes systrar har bott här rätt länge, den ena nästan 20 och den andra tio ungefär.

Min man fick tillfälligt uppehålls och arbetstillstånd i ett år, det vanligaste är två. (jag tror de tyckte vi varit gifta för kort tid)När man haft tillfällligt i två kan man söka permanent.
Man måste söka från sitt hemland och det kan
vara bökigt, hon måste nog till Pretoria.
Fast det är inte alls omöjligt och man har rätt att komma när det gäller ÄKTA kärlek.
Det löser sej! Kram
Migrationsverket har en bra hemsida, men urusel kundservice

 
Ama de casa

Ama de casa

27 april 2011 16:56

Kan bara hålla med både dig och Gun. Det är skönt att inte bry sig. Det var nog därför de där "göra-bort-sig"-inläggen mest handlar om gamla förseelser för då var allt sååååå pinsamt! Dom nya grejerna skakar man lite lätt av sig bara. Eller så är det helt enkelt närminnet som sviker? :-)

Det där med likasammadant angående dansen, det är nog likasammadant för omgivningen också ;-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

27 april 2011 18:40

Visst är det, det är underbart att bli en "gammelhäxa" som Mambosonen brukar kalla mej med massor av kärlek i rösten!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards