kucke-li-lo

Alla inlägg den 4 december 2011

Av Li-Lo - 4 december 2011 17:52

En liten helg börjar redan fundera på att ta slut.


De är jobbiga på just det sättet, helgerna.


Min började härligt redan i fredags kväll. Direkt efter jobbet åkte jag och en  arbetskamrat, S till en tredje arbetskamrat, V mamma på Kungsholmen.

Arbetskamraten V är en bekant till min familj, hennes pappa och min var "bästisar".


V's mamma bor i en våning på Kungsholms strand. Fem rum fyllda av saker, minnen från deras dagar som dansörer, deras liv i Colombia, Spanien och Sverige.

Mamman är 82 år ung, arbetar fortfarande varje dag som spansk tolk och far runt för att hjälpa och för att ha råd att bo kvar.


Vi skulle bli friserade av dottern till kollegan V. Jag klipper mig ofta, men min kollega S... Hon har nog inte klippt sig mer än toppat på åratal, men nu skulle hon friseras och tonas.


Men först, så skulle vi smaka av den hemputtrade glöggen,knapra pepparkakor och prata lite.


Sen blev jag snyggt klippt, hoppas bara jag kan göra frisyren rättvisa, med mina extremt usliga kunskaper i föning (En gång skulle jag på dejt och tänkte "så svårt kan det väl inte vara att snurra lite med borsten och blåsa samtidigt"...Paniken när borsten trasslat in sig totalt i mina fjuniga testar och jag hade en buss att passa)   


Nåväl, efter min snygga klippning tog vi en paus med pizza, otroligt gott vin och många skratt.

Sedan var det S tur, tror hon blev av med 25-30 cm hår, hon fick en ny supersnygg lättskött frilla och en läcker mjuk röd färg.

Jäklar va hon blev snygg! Hennes fina drag lyftes fram och hon såg mycket yngre och piggare ut.


Under tiden drack jag kaffe, fick kaka och konjak. Trots att "värdinnan" i alla fall inte är purung längre fick vi på hela tiden inte göra ett endaste litet dugg, jag lyckades smita ut och hämta påfyllning av vatten. För övrigt blev vi totalservde hela kvällen, lyx!


En härlig kväll men tre generationer varma, kloka, roliga och starka kvinnor.

Gulliga underbara alla tre, var och en på sitt alldeles egna sätt!  Tack, tack!


Mer granater



Frukosten igår avslutades med ännu ett sätt att använda de goa granaterna.

Jag stekte matbananer (plantains) med lite kryddsocker hällde på lite juice och lät det puttra ihop, innan jag strösslade de goda kärnorna över.

Kolla va snyggt och så var det ju gott, så klart!


Idag vart det en smoothie som avslutning, och som tur var hade jag lite färdiga kärnor i kylen även idag


    Gott!


Å så avslutar jag med gullungen    min lilla "systerson" Babucarr, han är så goooooo!

Bilden är några veckor, men jag tror han är lika go fortfarande   

 


                              Pussen då   !

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards