kucke-li-lo

Alla inlägg den 7 december 2011

Av Li-Lo - 7 december 2011 14:50

Inte jag i alla fall.


Jag fick ett erbjudande från Mathem om att testa en av deras matkassar gratis.

Eftersom jag gillar att laga mat, men hatar att släpa matkassar kändes det som ett trevligt förslag.

                                         


Ikväll kommer den, den ska innehålla nog med ingredienser för fem middagar.

Det följer även med recept, men om jag känner LiLo rätt kommer hon troligen att envetet vägra följa dem.


Apropå mat.

 

Igår fick jag chansen att prova en jamaicansk rätt hos Moma, vem tackar nej till det?

Salt fish med massa goda grönsaker och en frukt(?) som heter akee.

Som vanligt hade hon lyckats i köket med bravur.

Om du klickar dig in till henne kan du få läsa om både den goda drycken (punsch de crème) och den goda kakan (Chocolate Caramel Chews) som jag fick till dessert.


Jag berättade ju att jag tidigare inte kunnat tacka nej till erbjudandet om att undersöka hälsan. Idag var jag tillbaks och träffade läkaren och fick resultat från de sista proverna.

Ja, jäklar vad frisk jag är!

Tur att jag inte tackat nej till vår traditionella Julöl på fredag, då kanske jag kan balansera upp det lite?


Synd att inte mitt knä och mina fötter fattar detta med vara i bra balans och att vara friska , de bara krånglar med mig.

Men som ni kanske minns? så har jag ju en fotängel i min närhet och idag har jag äntligen bokat tid för att träffa någon som ska titta på mina eländiga fossingar och knubbiga små  ben.


En sak som jag dock tror jag tackar nej till är att bli fotograferad!

Mambo-sonen fick hem sin nya kamera igår och tog alldeles för många bilder på alldeles för nära håll av sin lilla mamma igår. Huuuu!

 

Eller också får jag tacka JA till ett nyllelyft eller kanske ett nytt strykjärn till jul?


                          Pussen då   !





Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards