kucke-li-lo

Alla inlägg under november 2010

Av Li-Lo - 1 november 2010 21:15

men som jag fattar det ska man komma hit även med den gamla adressen . Det var ett namn som bara "kom till" ingen orsak all

Mitt nya känns mer som jag lite kuckelimuck om allt och inget!


kucke-li-lo


Pussen då   !

Av Li-Lo - 1 november 2010 18:00

till och med lite präktig känner jag mig, när jag färdigställt min tredje bebiströja sen i våras.

Jag gillar att sticka, men hade nästan glömt bort det ett par år. Mina axlar är lite slitna, så tunga vuxenplagg blir det inte tal om, men vantar, mössor, sockor och små bebiskläder fungerar. Nu kom jag dessutom ihåg att fota resultatet, innan den for iväg till lille Ismet i Ånge.


  Gillar att göra i glada färger och med små mönster, eller det var kanske en onödig upplysning?


Jag har också varit på en trevlig middag hos goda vänner som bor nära, de har en trevlig granne, med en trevlig bogg.

här


Hon gav mig många små halvmogna tomater som jag kokade i hop till en chutney igår, den blev jättegod. Recept?   


Tjaa, jag fräste en lök tre-fyra klyftor vitlök, (hackade)

8-10 tomater i golfbollstorlek skar jag i tärningar.

Hmm...en kanelstång, riven ingefära 2-cm, en halv jamaican bell chili hackade jag.

Ungefär 1/2-1 dl råsocker en skvätt äppelcidervinäger och en dutt salt. Kokade det hela under tiden jag lagade maten, kanske 20 minuter?


En normal glasburk och en skvätt blev det. så lagar jag min mesta mat, det är mer spännande så, eller hur?


Så duktig har jag varit!


Pussen då   !


PS Jag har också lagt en länk här till en annan, mycket intressant sida:

Någons mamma, någons dotter

Läs!

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards