kucke-li-lo

Alla inlägg den 13 november 2010

Av Li-Lo - 13 november 2010 17:27

har gått.

Jag har varit på studiebesök på ett teleföretag i Kalix. Som tur var var det inte speciellt kallt. Snön låg dock, så det kändes lite som att "förvintra".

Speciellt mycket annat än företaget vi besökte och hoellet (lokal stavning?)  hann vi inte se. Men det var  första gången jag bodde på ett rum med egen bastu    tyvärr hann jag inte med den heller   


 En ny kompis fick jag dock!

 

(jag är faktiskt inte så himla snygg i den vinkeln!)


Deras Globen-kopia imponerade inte så värst på en

Söder-om-Söderbo   , fast färgen var rätt  snygg!

  Vi fick god mat, med lokala förtecken:

Minipalt till förrätt, mjölk till hua.., stekt röding till huvudrätt och varma hjortron till efterrätt.


Att komma hem igår kväll var skönt, männen i mitt liv hade den goda smaken att inte vara hemma, så jag fick njuta av att finnas till helt på egen hand.

När Make sen kom hem tog det inte alls lång stund förrän han helt fräckt påstod att det var någon som snarkade i det hörnet av soffan där jag satt!

Eftersom jag inte vill bli störd av såna oljud drog jag mig tillbaka till min kammare  och sov min skönhetssömn ostörd.


En långsam lördag morron, självklart med ordentlig frukost.


Jag har sedan varit några timmar på Stockholmsmässan, där var jag inte ensam alls!

Smakade på lite smått och gott, är inte så himla bra på att tränga mig fram och hade varken vinglas eller vinkupong som de flesta andra.

Inköp: Ett stycke rökt struts, två Bigganpastej och två kalla såser, Finskt rågbröd, Anton Berg choklad (trenne kakor) och en ICA kuriren, jag veet men man fick ju en korsordstidning!


Ett varv på hälsomässan, blev smord med ett härligt liniment på ena handen och smakade nån mindre god granatäppledryck, tuggade ett vidrigt tuggummi och snikade åt mig några prover på ansiktskräm.

Inköp: Ett annat liniment än det jag provade, Bodywash (tvenne flaskor) och schampo (en flaska)


Nu är fötterna trötta , Bajen förlorade just svenska cupen   och jag ska koka mig en kopp kaffe och smaka på en liten choklad bit.


Först vill jag dock påpeka att ännu en gång har det bevisats att, män bör lyda sina fruar.

Min brors fru sa till honom igår: Cykla inte till jobbet det är halt ute.

Nu har han höger arm i gipsbandage!

Så kan det gå!


Pussen då   !



Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards