kucke-li-lo

Alla inlägg den 8 november 2010

Av Li-Lo - 8 november 2010 11:01


Är jag med den här helgen.


Den har varit lång. 

Jag var ledig i fredags. Låg kvar i sängen    tills Make och son gått hemifrån, mysigt!

Lååång frukost.

Jag älskar frukost, kan inte beskriva hur oerhört besviken jag var när vi var på konferens nyligen och de hade valt bort hotellfrukosten! Hur kan någon tycka att en brunch massor av timmar senare kan jämföras med att ha ett dignande frukostbord att välja från?


Välja och  välja förresten, det brukar jag inte göra på såna. Jag tar ALLT!    För nåt år sen var vi på ett annat ställe, då åt jag två, kanske tre eller var det fyra omgångar och upptäckte sen att man kunde grädda våfflor också. Det gick ner, mums!


Åter till fredan, jag tog ett litet nätt varv med dammsugaren. Sen en liten varv i ett shoppingcenter (i närheten av en jätteboll) . En stickad klänning till mig hade dom hängt fram. Vad ska man göra? När ett plagg i svart, som dessutom har blixtlås som dekoration hänger mol allena och skriker till mig? Den fick allt följa med hem.

Handlade lite mat åkte hem igen. Till middag åt vi en god Domada, med våra egenodlade bittertomater, mums!

  


I lördags lös solen, jag kuckeliloade runt i godan ro ett par timmar. Självklart efter en lång och god frukost. Föreberedde middagen och vid halv två träffade jag en kär kompis. Vi pratade och traskade, traskade och pratade i Nackareservatet.

Vilken tur jag har som bor så nära detta stora omväxlande naturområde, det finns alltid olika ställen att gå på, och där vi gick nu hade jag aldrig varit förr. Vackert var det och underbart att vara utomhus två timmar i sol och luft.

  

Jag lagade en synnerligen god middag, med min väninna liggandes i vår lilla kökssoffa under tiden. Sällskap i köket tycker jag om!

Vi åt : rice and peas  (Tack för receptet Moma) med laxfile i ugn, den gosade sig under täcke av småbitar lättkokt fänkål, lite orange paprika blandat med creme fraiche.

Det var en härligt len, mjuk men ändå otroligt smakfull middag.

Vi var mätta, jättemätta efter det och lite trötta efter allt traskande (pratande, det fortsatte så klart) Tur! att vi har en stor skön säng och att det var fotboll på TV! Det går utmärkt att ligga och prata också     !

En kopp gott kaffe och nån slags pannacotta (som jag gjorde utan recept på yoghurt) med hallon och björnbär var gott när vi vilat en timme eller så! Min fina väninna gav sig av vid 21 tiden, sen damp jag ner i soffan.

 

Igår var jag uppe tidigt, självklart åt jag en lååång frukost   .

Ett anfall att energi använde jag till fönstertvätt i vardagsrummet OCH strykning av gardin! (jag tycker INTE om att stryka)

En liten promenad, och sen middag, gammaldags sådan, kalvstek med gräddsås, gele och inlagd gurka, hos syster och hennes make, med föräldrar och andra syskon var en härlig avslutning på en mycket bra helg!    Mams och Paps

 

   Bror, Bror och Svägerska

 

Make, Systersondotter och Svägerska   

Svåger vi spisen, som det ska va!

   Min Mams!     

                       Som sagt, jag är NÖJD!

 

 

 

 

 

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards