kucke-li-lo

Alla inlägg den 24 oktober 2012

Av Li-Lo - 24 oktober 2012 14:53


Men ibland händer det att jag får en AHA upplevelse av att läsa en bok.


För många år sedan läste jag en novellsamling på danska!

En av novellerna handlade om att vara en ”fack-idiot”. Då insåg jag att av någon anledning är det något som jag alltid strävat att inte bli.


Kanske är det min natur,lathet, min brist på tålamod eller helt enkelt rädsla för att fastna i något som gör att jag känner så.

Jag läser bloggar om ditten och datten, mat och chili handlar de ”fack-bloggar” jag hamnar på oftast.

Då tänker jag på detta. Jag skulle aldrig kunna uppbåda tillräckligt djupt intresse för att blogga om ett och samma ämne hela tiden.


Jag har faktiskt aldrig haft något intresse som uppslukat mig helt och hållet.


Tänker på de som vet exakt vilka, som inte bara spelat en speciell låt, utan de vet också vem som skrivit musiken, texten, producerat, gjort fodralet och brett smörgåsarna de åt under inspelningen.


Jag som är glad om jag kanske någon enstaka gång minns namnet på ett band eller en artist, efter att jag sorterat klart i kategorierna :

”gillar-gillar inte” eller ”gör mig glad och danssugen – skön i största allmänhet”!


Det är samma med böcker, det är sällan jag minns titlar eller knappt författare. Jag får bläddra lite i dem för att minnas om jag läst dom eller ej. I somras till exempel letade jag i broderns bokhylla och hittade en jag tyckte verkade bra. Skulle titta om det stod namn i den och det gjorde det, mitt!


Jag skriver en hel del om mat och chili det vet jag. Men som ni alla vet, har jag ingen vidare koll på recept och exakta mått.


Om någon skulle fråga mig, vilken familj mina plantor tillhör, eller hur många scoville de förväntas få som mogna, så har jag ingen aning.

Jag är glad om maten blir god,

 

om plantorna bär frukt,

 

om boken eller filmen är underhållande eller berör, men allra gladast blir jag om musiken får mig att vilja svänga på rumpan, dansa eller sjunga med!

Som den här:


Inte för att jag fattar vad jag sjunger, men glad det blir jag   !


                                   Pussen då   !





Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards