kucke-li-lo

Alla inlägg den 31 oktober 2012

Av Li-Lo - 31 oktober 2012 15:46

Det kändes så roligt i början och vi trodde att det skulle bli så bra.

Att Kära Make fått ett städjobb alltså.

  Men oj, det där blev fel bild! så där ser han ju bara ut när han städar hemma   !


Det är ett så kallat nystartsjobb, alltså arbetsförmedlingen betalar 80 % av lönen och arbetsgivaren får alltså en flitig, pålitlig, noggrann person mot att de betalar 20 % av hans lön.


De skickar honom hit och dit, han har nästan inga fasta ställen. Han får inte betalt för sin restid mellan ställena.


Förra fredagen skulle han jobba kväll på ett kontor på Stureplan. När han kom dit hade de firmafest!

Så han fick ringa sin arbetsledare, de kom överens om att han skulle åka in nästa dag.

Jag sa att han borde ta kort med sin mobil ifall det var riktigt skitigt, men det gjorde han inte…

Däremot städade han i ELVA timmar. Han bar ut FJORTON sopsäckar med skräp. Företaget han städat på var (såklart) jättenöjda med hur rent det var.


Igår var Kära make på sitt företags kontor.

De tänker betala honom 700 kronor för detta. Inte ens hundra kronor i timmen på en lördag! (Argumentet var att de redan betalar så mycket varje månad, och att han jobbar så långsamt!)


Sen fick han veckans mail med arbeten för den kommande veckan. Där står vart han ska åka, vad han ska göra där och hur mycket betalt han får för varje ställe. Då visar det sig att han numera ska få mindre betalt för varje ställe än han fått tidigare…


Jag har inte sett mailet själv och han ska kontakta dem under dagen, så får vi se vad de säger.


Men i kväll är det i alla fall jag som ska se till att ansökan för jobbet som pendeltågsstationsstädare blir ifylld och ivägskickad.

Det här stället liknar mer och mer rena rama


  -   en


tycker jag och hoppas verkligen att han kan hitta något annat, så fort som möjligt.




                        Sur pussen då   !


Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards