kucke-li-lo

Alla inlägg den 30 oktober 2012

Av Li-Lo - 30 oktober 2012 10:11


när man har främmat heller?

Det har jag haft från lördag tills i går.

Min lilla systerdotter har hälsat på Moster i storstan.

Det är så mysigt att rå om den lilla jäntan ett par dagar.


Vi har ätit på Vietnamesisk restaurang på Söder, där är gott, trevligt, billigt och härligt kitschig inredning. Jag var den enda som ville ha kaffe på maten och jag testade att dricka det som de kallade Saigonkaffe. Bryggdes direkt ner i koppen, där det låg söt kondenserad mjölk och väntade. En efterrätt helt enkelt. Gott på ett annorlunda sätt.


 


Vi har också hälsat på De Gamle och ätit middag hos Moster och Morbror som bor i deras gamla hus.


Lilla Christina gör som Moster säger nästan hela tiden och tycker det är så roligt att få hälsa på hos alla andra i familjen.

För att inte tala om hur skojigt hon tycker det är att få går i affärer och köpa små roliga saker.

Det gjorde vi igår, i regn och blåst traskade vi i stan ett par timmar. Efter en god lunch gav vi efter för vädrets makter och begav oss till ett innecentrum istället.


Där finns butiken TGR som jag gillar, småplock och krafs till en billig peng, men inte av usel kvalitet.

Jo, kanske spegeln jag köpte, som inte ens höll att hälla ur kartongen rakt ner på golvet utan att spricka tvärsöver! Men jag lärde mig å andra sidan att det inte är så man ska öppna en förpackning som innehåller just en spegel.


Sen följde jag med henne till tåget och såg till att hon kom iväg ordentligt. Sen fick hon åka hela vägen hem till Idala i Halland alldeles ensam.


Men, hon är ju trots allt 51 år och fyrabarnsmamma numera så det kändes rätt okej!

     !


I helgen släpptes ännu en video som sonen filmat och redigerat.

Jag vet att de var många som hjälpte till när den filmades och tycker som jag sagt förut att det är så härligt, både att han hittat ett så roligt intresse och att det är så de gör – hjälper varandra!

Snygg som tusan är den och jag är som vanligt stolt som en tuppmamma!



http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=0AZ8YGD1el8 lägger länken också, kan inte se om det fungerade att lägga filmen här.


Idag är det lite jobbande, jag ska klippa mig efter jobbet. Sen ska jag hem och laga mat få testa mina Habanero Lemon jag fick i brevlådan igår.

Är med i en chiliklubb på FB och en snäll odlare i Motala erbjöd sina överflödsfrukter och fröer mot enbart portokostnad.

 


Vilka underbara personer det finns i världen, det minsta man kan göra för en sån, är förstås att länka till honom, Stickan!









                                      Pussen då    !


Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards