kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 14 januari 2012

Plötsligt händer det!

Av Li-Lo - 14 januari 2012 20:35



Jag är ganska så ensam i mitt lilla kök för det mesta.
I alla fall vad det gäller själva tillredandet av godsakerna.

Kära Make är dock en hejare på att diska, och Mambo-sonen svänger galant ihop mat, när jag inte är hemma.
Det är inget problem alls för mig, jag trivs med att redeja runt för mig själv, lyssna på musik, ta några danssteg, sjunga högt under tiden jag listar ut vad som ska ner i grytan härnäst.


Jag undrar ibland om andra också tänker på tillredning av mat hälften av sin vakna tid? Speciellt på fredagarna, då börjar jag redan på morgonen att fundera på hur min mathelg kommer att se ut.
Igår gick jag som sagt och tränade efter jobbet och var med andra ord lite senare än vanligt på min plats vid spisen.
Jag hade redan bestämt att jag förutom middagen (kyckling, god yoghurtsås, köpe-pommes och sallad) skulle göra i ordning dagens heta currygryta på högrev.
Det var då det hände, när jag vände mig om efter att ha ställt tillbaka något i skafferiet, fick jag se detta:


   

Båda herrarna stod och rörde omkring i varsin karott!


Jag vill inte påstå att deras insats var avgörande på det ena eller andra sättet, men lite gulliga    var de allt!   

Nu ska jag snart testa min fruktsallad, kanske får ni ett recept om den blev bra nog att dela med sig av.
Men först vill jag tacka: min mamma, min pappa, min Kära Make, mina söner, resten av min familj och alla mina vänner både i cyberspace och de lite mer jordnära för denna Award:

 

Jag vill sjävklart ge den till alla mina läsare som har egna bloggar. Kanske i första hand tillbaks till de jag fått den av, Hanna och Anna.
Att Moma och Fatou är två andra favoriter har nog inte undgått någon?  Sen finns det en Hanna till, som tar fantastiskt fina foton och dessutom är en underbar dotter till en av mina allra bästa och underbaraste vänner, Ama som är BÄST på att kommentera, förutom att hon bjuder både på sig själv och trevliga,tokroliga inlägg och så Ketchupmamman som blandar otroligt kloka inlägg med en fantastisk humor.

Så ja, nu ska jag äta min förhoppningsvis supergoda vinterfruktsallad.


 



                         Pussen då          !

 
 
Gun

Gun

14 januari 2012 21:39

Vad god den där fruktsalladen ser ut! :) Önskar jag trivdes så bra i köket som du. Jag är trött på att laga vardagsmat, har ingen fantasi och snöar in på några få rätter. Hade jag råd skulle jag äta ute varenda dag.

http://horni.blogg.se

Li-Lo

14 januari 2012 22:42

Den var god : )

Men Gun! Tänk om jag kunde teckna, måla eller skapa som du, då skulle jag troligen inte fastna i mina grytor? Kreativiteten är så olika hos oss alla som tur är, extra tur för mig, som fick de underbara små skorna!

Det är väl ändå bra att internet finns, här är det verkligen ingen brist på recept i alla fall : )

 
Ama de casa

Ama de casa

15 januari 2012 11:16

Grattis till Awarden, och TACK för att jag fick den av dig :-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

15 januari 2012 11:32

Tack och varsågod : )

 
Ingen bild

Mikaela

15 januari 2012 11:45

Ursäkta en bloggamatör, läser bara din men vad är en award?
Men ditt svar till Gun var fint.

Li-Lo

15 januari 2012 12:16

Man får liksom "Beröm" av andra bloggare och för det vidare, så får man förhoppningsvis fler läsare.
En rekommendation, tyyyp!
Kram

 
Gun

Gun

15 januari 2012 21:25

Åh tack, du har rätt, nu känns det genast bättre!:) Idag fick jag dessutom höra av vårt besök att min mat alltid är "so delicious". :D Så jag kan tydligen om jag bara vill. :)

http://horni.blogg.se

Li-Lo

16 januari 2012 09:53

Klart du kan!
Men som sagt, alla är bra på olika saker, som tur är : )
Ha det gott

 
Hanna

Hanna

15 januari 2012 22:04

Jag är verkligen skitdålig på det där med att laga ordentlig mat varje dag. Äter gärna matlådor. Eller mackor. Inte jättenyttigt att äta massa bröd kanske. Har försökt att tänka ut mat varje dag och det är verkligen fruktansvärt tråkigt. Har inget emot att laga mat, lite då och då. Men varje dag. Usch. Jag får lust att skjuta mig själv. Haha. Okej, inte så dramatiskt kanske.
Läste i tvillingarnas stjärntecken (är tvilling) att den kvinnliga tvillingen är en person som skulle kunna servera en åttarätters ena dagen för att öppna en ravioliburk och ställa fram utan att ens värma den nästa dag. Förutom det faktum att väldigt könsgenereliserande att påstå något sådan och lite omodernt så är det ju sant. förhoppningsvis hittar jag en man som gillar att laga mat, för annars kommer mina barn att få pasta med ketchup många gånger bara för att det är så enkelt.
Fruktsalladen ser jättegod ut förresten!
Kramar

http://hannastankar.bloggplatsen.se

Li-Lo

16 januari 2012 09:51

Jag äter rätt ofta färdigmat till lunch, men det beror mest på att vi alltid tömmer grytorna till sista slicken : )
Min make lagar inte mat, kokar och steker ägg och vatten till snabbkaffe : )
Men som sagt, en hejare i diskbaljan är han och vika tröjor kan han som ingen annan!
Ha det gott, kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards