kucke-li-lo

Alla inlägg den 6 september 2011

Av Li-Lo - 6 september 2011 09:10


Så sa brudens bror när vi efter den "jättelånga" resan
 
 
kom fram till bröllopsfesten i lördags. Ett sådant uttalande kan få mig lite lätt nervös.   
Men som tur var verkade som om supergoa S bara sagt snälla saker.

Det var ett härligt bröllop, livligt är ett ord som jag tycker känns rätt så beskrivande av hela denna kväll.
 
Bruden och brudgummen
  
 
 
anlände ungefär efter två timmar, då hade vi ätit massor av den goda mezen som stod framdukad, pratat och haft det trevligt.
 
 
Alla gick ut för att möta dem, man spelade trummor, klappade händer och kvinnorna "ropade/joddlade" (jag vet faktiskt inte vad det kallas) 
alla hade fått konfetti, så det var tur för S att hon bar slöja! Hennes mamma kastade salt och gjorde rörelser med rökelse framför dem när de stod där så söta och glada.  
 
Sen fick de lyckliga tu sitta "på piedestal", men som tur var inte hela kvällen.  
 
För OJ vad det dansades!
 
Så gott som alla dansade, gammal som ung, man som kvinna, för sig själva eller i grupp, ring eller på rad. En stund dansade brudgummen på sina vänners axlar!
Många av de som inte dansade stod runt omkring och klappade händer i stället.
     
Magdansösen kunde skaka på rumpan hon! WOW!
 
 
Full fart på denna fest, så när vi lyckats trycka ner bröllopstårta
 
 
vid halvtolv snåret, kändes det rätt okej att börja den timslånga hemresan.
 
Och för övrigt vad det gäller helgen
 
Gissa vad jag gjorde på den soliga lördagen, innan bröllopet?
Här var jag i alla fall....
 
 
Och så hann jag med en trevlig stadspromenad, med fika tillsammans med Moma också  
                                               Pussen då   !
 

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards