kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 5 november 2013

Fortsätter

Av Li-Lo - 5 november 2013 13:43


Ett tag till med att testa matkassar.


Som sagt det finns fler sidor, som erbjuder lotsning bland de företag som finns på marknaden.

matkasseguiden.se är ett annat av dem.


Från deras sida valde jag Ecovivakassen som kom häromdagen.

Den var fullsmockad med godsaker och som namnet säger, i möjligaste mån ekologiska sådana.

Nu blir nog inte så mycket av maten tillredd just den här veckan, det kommer en hel del annat emellan verkar det som.

Men det var finfina grönsaker, mycket rotfrukter och de håller ju länge som tur är.


 

Fisken, som den här gången tyvärr inte var färsk utan halvtinad, slängde jag in i frysen även om man inte BÖR frysa om fisk. Jag överlever nog och receptet på fisksoppan verkar verkligen supergott och enkelt.


Hade jag haft en scanner, skulle ni fått det, men orkar verkligen ICKE sitta och skriva av det…


En fin liten älgstek fick jag, den är ju fiffig att göra ena dagen och äta nästa, så den ska jag allt ta hand om.

Man föreslår en pyttipanna på resterna, men om jag känner mig och sonen rätt blir det nog tunna skivor på hårt bröd i stället.


Jag börjar ana en trend i kassarna…

Vegetarisk lasagne! Här föreslår man en med zucchini, ricotta och fårost. Kanske det är något för mig, vi får se..

Eftersom jag beställde från Ecoviva för första gången, fick jag även en liten låda med frukt, bananer, äpplen och plommon. Allt jättefräscht och ekologiskt även det så klart.


            

Nu är den här kassen lite för stor för mitt hushåll, så det är inget jag kommer att fortsätta med.


                            Pussen då   !








 
 
Moma

Moma

5 november 2013 19:09

Du kan ju fota receptet och lägga upp en bild vetja!

http://www.momaskitchen.se

Li-Lo

5 november 2013 20:01

Men gud va klok du är!

 
Ingen bild

Mikaela

5 november 2013 21:44

Var får du all energi ifrån? Tror nog den kommer inifrån men undrar hur den kom in, det undrar jag.
Apropå fota, det är så man gör nuförtiden, tex. på föreläsningar och överallt. Min dotter brukade fota håret bakifrån när hon gjorde sig fin, tänk vad det har förändrats :)
Och så är jag så glad att du vågade utmana fötter och knän härom kvällen.

Ha det gott och hett. Kram

Li-Lo

5 november 2013 21:53

Vilken energi???
Jag som nästan alltid ligger i soffan som en padda...

Aha, det är så man kollar frisyren, skulle tänkt på det, när jag köpte en sån där spegel som man vinklar hit och dit.

De där gnälliga knäna och fötterna kan man faktiskt inte lyssna på hela jäkla tiden :)

Ha det gott, du med, kramkram

 
Ama de casa

Ama de casa

6 november 2013 09:28

Kan man inte beställa dom där kassarna i olika "storlekar"? Det är ju långt ifrån samma antal personer per hushåll...

Kan du skicka ett par skivor älgstek? Tack på förhand ;-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

6 november 2013 10:04

En del av företagen har olika storlekar, den jag fick förra gången var för två personer och fyra måltider.

Älgstek är på väg....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards