kucke-li-lo

Alla inlägg den 5 november 2013

Av Li-Lo - 5 november 2013 20:07

kloka läsare!


Moma hon föreslog att jag skulle fota receptet på fisksoppan.


Det har jag gjort, fast det blev inte så jättebra..


 


Soppan däremot blev jättegod, även om jag så klart inte följde det till punkt och pricka, jag la till en stjälk bladselleri och bytte ut curryn mot gyllene saffran.


En extra vitlöksklyfta i aiolin var jag tvungen att klämma ner också.


Gudomligt, ljuvligt gott och jag kommer sitta där i mitt luchrum i morgon och njuta av resterna!


                           Pussen då     med en härlig vitlöksdoft...

Av Li-Lo - 5 november 2013 13:43


Ett tag till med att testa matkassar.


Som sagt det finns fler sidor, som erbjuder lotsning bland de företag som finns på marknaden.

matkasseguiden.se är ett annat av dem.


Från deras sida valde jag Ecovivakassen som kom häromdagen.

Den var fullsmockad med godsaker och som namnet säger, i möjligaste mån ekologiska sådana.

Nu blir nog inte så mycket av maten tillredd just den här veckan, det kommer en hel del annat emellan verkar det som.

Men det var finfina grönsaker, mycket rotfrukter och de håller ju länge som tur är.


 

Fisken, som den här gången tyvärr inte var färsk utan halvtinad, slängde jag in i frysen även om man inte BÖR frysa om fisk. Jag överlever nog och receptet på fisksoppan verkar verkligen supergott och enkelt.


Hade jag haft en scanner, skulle ni fått det, men orkar verkligen ICKE sitta och skriva av det…


En fin liten älgstek fick jag, den är ju fiffig att göra ena dagen och äta nästa, så den ska jag allt ta hand om.

Man föreslår en pyttipanna på resterna, men om jag känner mig och sonen rätt blir det nog tunna skivor på hårt bröd i stället.


Jag börjar ana en trend i kassarna…

Vegetarisk lasagne! Här föreslår man en med zucchini, ricotta och fårost. Kanske det är något för mig, vi får se..

Eftersom jag beställde från Ecoviva för första gången, fick jag även en liten låda med frukt, bananer, äpplen och plommon. Allt jättefräscht och ekologiskt även det så klart.


            

Nu är den här kassen lite för stor för mitt hushåll, så det är inget jag kommer att fortsätta med.


                            Pussen då   !








Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards