kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 24 maj 2012

Reklam – Igen!

Av Li-Lo - 24 maj 2012 13:52

Jag är en ganska väldigt flitig användare av Facebook.


För mig betyder det att jag har fått kontakt med olika personer, som jag berättat om förut.

Jag gillar också de forum som finns för att till exempel byta saker med varandra, det är fiffigt!


Att kunna ”prata med” personer i grupper som har liknande intressen, levnadsförhållanden, förhållanden fast man bor på helt skilda platser är inte heller tokigt.

Tips om chiliodling och hur knepigt det kan vara att leva med någon från en annan kultur är såna saker jag deltar i där.

(Dessutom är det så, att mitt jobb faktiskt tillåter att jag är inloggad om dagarna, även om jag inte har möjlighet att aktiv där annat än när det blir uppehåll i samtalsflödet.)


Sen får man REKLAM!


Den är så klart riktad, eftersom jag är mycket medveten om att varenda liten bokstav jag klattrar ner där registreras och analyseras.

Har vant mig vid det, bantning, resor, vin och mat är det vanligaste.



                    

De senaste dagarna har det också poppat upp erbjudande om stödstrumpor vilket jag kan ta, då jag senast i går hörde på radio hur inne det är att vara TANT numera!


Men den här:


                                              


Eeeh?

Vilken åldring är det som ska avlägsnas?

Jag?

Mamma?

Pappa?

Nån vilt främmande på stan? 


Jag känner mig inte så lite brydd och lite lite oroad av Facebook för första gången.  Är det så att de inte bara snokar runt i mitt konto där? Har de avlyssning i hemmet och på jobbet också?


För visst HAR det hänt att jag både hemma och på jobbet har smågnällt över att De Gamle kan vara ganska krävande ibland.

Fast å andra sidan påstår de ju att Mor upptäcker ”skrynkla tricks” och då vore det ju dumt att ”avlägsna” henne? Och min mamma har faktiskt varit ”skrynklig” så länge jag kan minnas, så visst har hon upptäckt trickset.


Och plastikkirurgerna kan förstås vara åldringar de med, så kanske det är de som ska avlägsnas, eftersom de ”har förvånad”?


Vad tror ni?


                                      Pussen då   !



 
 
Ama de casa

Ama de casa

24 maj 2012 18:20

Oj... Jag är glad att jag nästan aldrig är inne på FB nuförtiden. Verkar ha blivit hårt där...
:-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

25 maj 2012 08:36

Nej Ama, hur skulle du ha tid över till FB, med ditt idoga bloggande, maratonpromenerande och letande efter röda kläder : )

 
Gun

Gun

24 maj 2012 21:12

Hahaha, det verkar farligt det där facebook. ;) Jag har FB men är inte alls aktiv och funderar på att kanske stänga ner mitt konto. Jag förstår grejen med det, men det intresserar mig inte så mycket själv (än i alla fall).

http://horni.blogg.se

Li-Lo

25 maj 2012 08:34

Njaa, annars är det en rätt så fredlig plats tycker jag, det var första gången jag fick såna här "förslag" : )

 
Ingen bild

Mikaela

26 maj 2012 00:34

Jag har också funderat på vad det är för en åldring och vad den sakll utsättas för.Vill dock inte klicka på den med risk för att själv bli avlägsnad :)

Li-Lo

26 maj 2012 18:42

Vågade inte heller klicka...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards