kucke-li-lo

Alla inlägg den 30 maj 2012

Av Li-Lo - 30 maj 2012 14:57

Jag kan ha nämnt tidigare att jag inte är så jävla PÅ när det gäller den VALFRIHET jag fått mig pådyvlad, utan att ha valt den.

 


Jag är för ETT elbolag, ETT telebolag, EN som kör tåg och så vidare..


Just nu är det skolorna i första hand jag irriterar mig på.

Mambo-sonen jobbar på en friskola som tillhör ett stort USA baserat utbildningsbolag.


Smaka på det ordet: Utbildningsbolag!


Alltså, han är anställd för att i första hand vara stöd åt en pojke som behöver det. Men, det har visat sig att han därutöver har fått massor av uppgifter, som nog egentligen skulle skötas av någon med helt annan utbildning än han har.

Själv klagar han verkligen inte, utan tycker det är roligt med utmaningar och att få prova på och klara av massa nya grejer.


Det senaste är att han ska vara slöjdlärare! Om de hade sett de tingestar han under skolåren tillverkat och burit hem till mamma kanske de skulle valt någon annan, det är det första.


Det andra är att när han föreslog att de skulle göra fågel- eller fladdermusholkar,

 

 fick förslaget att skaffa material på de byggen som finns runt hela skolan. Jag vet inte varifrån de nu fått sitt material, men det verkar ha löst sig.


Det tredje jag har svårt att förlika mig med är att nu behöver de verktyg.

Då är det ju inte så att man tar ur Utbildningsbolagets vinst och skaffar det till skolan.

Nej, han släpar med min slöa fogsvans, min hammare och jag får kånka hem tvingar och borrhuvuden från min svåger.

Var det verkligen så man tänkt att VALFRIHETEN skulle fungera?


Förutom att den utarmar de kommunala skolorna, så tycks det mig som om det inte bara är den här skolan som lockar med datorer, fräsiga lokaler och massa annat, men inte har skolbibliotek eller som sagt ens rätt man på rätt plats eller ens rätt plats att ha rätt man på?


Sen blir jag än mer irriterad när jag tänker på att ett av de för mig viktigaste valen jag gjort i livet, är ett som hela tiden ska vara i farozonen. Nämligen det att jag VILL bo i hyresrätt. Där gör man allt för att ta bort valfriheten istället!

Då jag är en person som alltid har tomt i spargrisen samt verkligen INTE gillar hemmapyssel är det sista jag vill ha att tänka på att vara tvungen att stå för fiolerna själv.

Att bara lyfta luren eller skriva några rader på bolagets hemsida passar mig perfekt när det är nåt som jävlas med mig där hemma.


Förresten har jag delat med mig av den glädjande nyheten att de ska tidigarelägga stambyte i våra hus. Redan under 2013 ska vi få nöjet att skita i kartong igen?


 

Hurra.....


                      Pussen då   !


Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards