kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 13 mars 2012

Jag är både naiv och barnslig, blåögd därtill

Av Li-Lo - 13 mars 2012 13:17


Det vet jag att det finns de som tycker.


Jag fortsätter nämligen envist att tro att de allra, allra flesta människor är goda, vänliga och helt enkelt hyggliga prickar.


När jag berättat här, på Facebook och för vänner vad som hänt min son, har jag fått så många vänliga ord, uppmuntran på Facebook och fina kommentarer här.

 

På grund av att Öbo-sonen lever ett strul-liv har han inget bankkort, han har självklart inga pengar för oförutsedda händelser.


Men med hjälp av en för mig helt okänd kvinna och ett par SMS, kunde jag se till att han i alla fall fick några dosor snus och lite pengar. Hon hjälpte också till att ordna så hans katter fick mat under dagarna på sjukhus. Jag förde över pengar till henne, men vi har olika banker, så hon trodde på mig och fixade de här sakerna innan mina pengar kommit till henne!


Nu har hela min familj erbjudit sig att hjälpa mig på olika sätt, när jag åker över till Ön, ingen nämnd och ingen glömd.

På jobbet var det självklart att jag skulle få ledigt för att åka över.


Jag är dock inte så naiv att jag tror att inte de flesta har ögonblick, då de är något helt annat än goda och fina medmänniskor.

Just nu är jag till exempel inte alls välvilligt inställd till den person som körde bilen när min son skadade sig.

                                                      

Ett par personer har frågat mig hur det gick med honom.

Tänk att det skiter jag uppriktigt och hänsynslöst i, jag kunde verkligen inte bry mig mindre.

En idiot som kör alldeles för fort med droger i kroppen!


Visst var det råkorkat av ungen att åka med, det är jag den första att hålla med om.

Nånstans är jag tacksam, självklart över att han inte är värre skadad och minst lika mycket att deras idiotresa inte skadat någon annan än dem.


Jag har mina aningar om vi kanske kommer (i bästa fall) att diskutera en hel del om det liv han lever och de val han hittills gjort.


Därför sprang jag ut på lunchen och köpte ett par lätta, snabba gympadojjor så jag snabbt kan springa utom kasthåll!

  (ja, lite billigare, men med mycket snyggare grönfärg)




Flexar snart hem, fixar lite mat åt mina snälla, men ganska köksodugliga män där hemma, packar pingvinväskan och gör allting klart.  Hoppas hinna med Carl Lewis en stund, det blir mycket stillasittande i morgon!


              Skepp o buss samt

                                       Puss   !






 
 
Ingen bild

Barbro

13 mars 2012 15:57

Ja Lissan fortsätt att tro på mänsklighetens godhet :) --- det gör jag oxå.Några smällar åker man på men det är det värt. Hare o kramen

Li-Lo

13 mars 2012 17:43

Bara jag själv klarar att vara snäll så : )
Kramkram

 
Ama de casa

Ama de casa

13 mars 2012 17:48

Det är tur att det finns goda människor som uppväger alla uslingar. Och vet du vad? Dom goda är MÅNGA fler!
Kram på dig!

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

13 mars 2012 20:25

Visst är det tur och visst är dom!

Kramkram

 
Hanna

Hanna

14 mars 2012 12:03

Jag tror också ofta att människor i grund och botten är goda! Har diskuterat med min pappa mycket om det finns onda människor. Han tror nämligen det. Jag tror bara att det finns onda handlingar. Ett uppenbart exempel blir ju då Hitler, fast Hitler dödade ju nästan ingen direkt, det var ju hans soldater som fick utföra alla onda handlingar - vem är det då som är ondast? Den som beordrar att utplåna en del av mänskligheten eller den som dödar en del av mänskligheten?

Hoppas i varje fall att det går bra för din son och att han tar tag i problemen som satte honom i denna situation.

Många kramar <3

http://hannastankar.bloggplatsen.se

Li-Lo

15 mars 2012 17:45

Där tror jag du har rätt Hanna, det finns onda handlingar som utförs av människor av olika anledningar.
Hoppas gör jag också, men vet inte säkert vad jag ska tro.

Kramkram

 
Moma

Moma

15 mars 2012 19:24

Tänker på dig och hoppas ni har det bra tillsammans och att du också hinner att njuta lite av lugn och jobb-ledighet! Kraam

http://www.momaskitchen.se

Li-Lo

15 mars 2012 19:40

Lugn finns, även om jag farit som en toka sen jag kom, men nu börjar det bli lite,lite okej :)
Kraaam

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards