kucke-li-lo

Alla inlägg den 27 mars 2013

Av Li-Lo - 27 mars 2013 17:24


Det finns det i alla fall de som redan gjort.

Men jag tänker i alla fall utsätta mig för risken, eller ta chansen. Allt är relativt!

Dysterkvistar må knarra och olyckskorpar kraxa bäst de vill.


Men efter en hel del tänkande och funderande, samt övervägande bestämde jag mig.

Jag kommer låta Bortbo-sonen bo hos mig ”ett tag” när han är färdig där uppe i Umeå.

Trots allt är han först och främst min son. Jag kan inte tro att jag hjälper honom genom att låta honom börja ”sitt nya liv” som bostadslös.


Gotland vill han inte återvända till, annat än för att hämta sina kläder, lite grejer och katterna.

(De ska dock inte bo hos mig, där går gränsen)

 

På den ön har han inga drogfria vänner alls och efter att det tog slut med tjejen han flyttade dit med har han ingen som helst anknytning dit heller.


Förutom att vi ska skriva ett inneboendekontrakt, kommer jag se till att han skriver på ett annat kontrakt mellan oss två.

Inneboendekontraktet kommer ge honom rätt att få hjälp av socialen till hyra och det andra är för att jag ska vara helt säker på att han fattar vad som gäller och vilka konsekvenser det blir om han inte håller sig till det.


Så om tre veckor är det slut på mitt nya fria liv och jag ska börja vara Mamma igen…


Men först ska jag försöka ta mig till Blåkulla


 


sen bjuda Moma på middag.

Jag ska äta påskamat hos De Gamle, jag ska troligen åka till bror och svägerska på landet.


Och så ska jag ner i källaren och härja lite!


Vi fick det glädjande beskedet att nu, när stambytet äntligen är klart (det sista gjordes i morse) så ska vi få nya källarförråd, med bättre säkerhet och en himla massa annat jättebra. Jobbet kommer att ta cirka fyra månader!

Vilket betyder att före nästa söndag måste jag ta mig ner till villervallan, fundera på om det är något där jag kan tänkas behöva under dessa månader, då resten kommer att magasineras. Cyklarna måste ut.


Nu blev det ju så, att när jag skulle röja uppe innan stambytet rände jag ner där, mer eller mindre hällde ut saker ur lådor och korgar för att kunna använda dem uppe.


Har man inte jobb, så ser hyresvärden till att man får!



                          Påskapussen då    !

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards