kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 27 mars 2013

Ni får kalla mig idiot om ni vill!

Av Li-Lo - 27 mars 2013 17:24


Det finns det i alla fall de som redan gjort.

Men jag tänker i alla fall utsätta mig för risken, eller ta chansen. Allt är relativt!

Dysterkvistar må knarra och olyckskorpar kraxa bäst de vill.


Men efter en hel del tänkande och funderande, samt övervägande bestämde jag mig.

Jag kommer låta Bortbo-sonen bo hos mig ”ett tag” när han är färdig där uppe i Umeå.

Trots allt är han först och främst min son. Jag kan inte tro att jag hjälper honom genom att låta honom börja ”sitt nya liv” som bostadslös.


Gotland vill han inte återvända till, annat än för att hämta sina kläder, lite grejer och katterna.

(De ska dock inte bo hos mig, där går gränsen)

 

På den ön har han inga drogfria vänner alls och efter att det tog slut med tjejen han flyttade dit med har han ingen som helst anknytning dit heller.


Förutom att vi ska skriva ett inneboendekontrakt, kommer jag se till att han skriver på ett annat kontrakt mellan oss två.

Inneboendekontraktet kommer ge honom rätt att få hjälp av socialen till hyra och det andra är för att jag ska vara helt säker på att han fattar vad som gäller och vilka konsekvenser det blir om han inte håller sig till det.


Så om tre veckor är det slut på mitt nya fria liv och jag ska börja vara Mamma igen…


Men först ska jag försöka ta mig till Blåkulla


 


sen bjuda Moma på middag.

Jag ska äta påskamat hos De Gamle, jag ska troligen åka till bror och svägerska på landet.


Och så ska jag ner i källaren och härja lite!


Vi fick det glädjande beskedet att nu, när stambytet äntligen är klart (det sista gjordes i morse) så ska vi få nya källarförråd, med bättre säkerhet och en himla massa annat jättebra. Jobbet kommer att ta cirka fyra månader!

Vilket betyder att före nästa söndag måste jag ta mig ner till villervallan, fundera på om det är något där jag kan tänkas behöva under dessa månader, då resten kommer att magasineras. Cyklarna måste ut.


Nu blev det ju så, att när jag skulle röja uppe innan stambytet rände jag ner där, mer eller mindre hällde ut saker ur lådor och korgar för att kunna använda dem uppe.


Har man inte jobb, så ser hyresvärden till att man får!



                          Påskapussen då    !

 
 
Ama de casa

Ama de casa

27 mars 2013 17:48

Jag håller alla tummar och tår som jag har för att det kommer att gå bra för dig och sonen. Du har ett gott hjärta och en sund inställning till livet. Hoppas det räcker och att allt går bra!
Kram

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

27 mars 2013 17:53

Tack snälla Ama, du är en godhjärtad pärla!

Kramkram

 
Ama de casa

Ama de casa

27 mars 2013 17:49

Sen ses vi väl på Blåkulla imorgon :-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

27 mars 2013 17:52

Det ska vi verkligen göra!

 
Ingen bild

Eeva

27 mars 2013 18:24

Du är en underbar människa, även om du vet det redan vill jag att du vet att även jag vet detta fakum. Hälsa sönerna. Stor varm Påsk-kram :)

Li-Lo

27 mars 2013 20:51

Tack Eeva, jag är nog inte så värst underbarare än de flesta andra, men du är snällare ...
Påskkram på dej

 
Moma

Moma

27 mars 2013 19:56

TJOHO, bästa av allt- jag kommer på middag i morgon!

http://www.momaskitchen.se

Li-Lo

27 mars 2013 20:49

Haha, jaa, man läser det man vill i ett inlägg ;)

 
Hörni

Hörni

27 mars 2013 22:25

Tror ingen tycker du är en idiot för det! Du har så rätt, inte gynnas din son av att vara bostadslös. Håller tummarna som bara den att allt ska gå bra för honom.

http://horni.blogg.se

Li-Lo

28 mars 2013 08:27

Faktiskt så finns det de som tycker det!
Men jag är glad för andra stöder mig i mitt beslut och det känns väldigt bra att ni finns!

Kramkram

 
Ama de casa

Ama de casa

28 mars 2013 09:46

Vill bara säga GLAD PÅSK, så ses vi lite senare då :-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

28 mars 2013 10:15

Tack detsamma och jajamen vi ses i kväll!

 
S/Y EUPHORIA

S/Y EUPHORIA

28 mars 2013 10:48

Det är din son! Klart du ska hjälpa honom, ser inget idiotiskt i det.
Det är godhjärtat..
Håller tummar och tassar att det går bra!
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Li-Lo

28 mars 2013 11:24

Tack! Det känns rätt att ge honom en chans och att ta en risk för den sakens skull :)

Kram och Glad Påsk!

 
Hanna

Hanna

29 mars 2013 00:08

Låter som att det blir massa bök och jobbigt kring det där stambytet. Haha.
Tror dock att det är väldigt vettigt att du låter komma hem, verkar som att han är på ett ställe i livet då det är mer viktigt att ha trygghet och veta att du har människor omkring dig som hjälper dig än att försöka med tough love och tvinga honom ur boet. Tror att alternativ kan stjälpa honom i den livssituation han befinner sig i just nu och skulle kunna förvärra situationen. Tycker att du är allt annat än en idiot.

Kramar

http://hannastankar.bloggplatsen.se

Li-Lo

29 mars 2013 09:14

Tack, fina Hanna, det är såna ord och tankar jag behöver just nu. Får faktiskt tårar i ögonen...

Kramkram

 
S/Y EUPHORIA

S/Y EUPHORIA

30 mars 2013 08:24

Tittar in och önskar Glad påsk!
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Li-Lo

30 mars 2013 10:45

Tack det samma, åker snart till Lisö i Nynäs kommun :)

 
Moma

Moma

2 april 2013 10:58

Klart man läser det man vill :-) Fast du vet ju redan att jag stödjer dig i ditt beslut angående sonen, självklart gör jag det, du är en stark människa med fötterna på jorden! <3

http://www.momaskitchen.se

Li-Lo

2 april 2013 11:12

:) Tack och tack, jag tror jag känner mig ganska så trygg i beslutet.

Kramkram

 
Fatou

Fatou

2 april 2013 13:17

Man är ju alltid mamma, oavsett hur gamla barnen blir. På något sätt är man den där grundtryggheten som barnen återvänder till. Jag har också haft många ut- och in-flyttningar och just nu är det fler inflyttningar än utflyttningar... Nåja, det är härligt med lite liv och rörelse i hemmet, samtidigt som man inte behöver vara "mamma" på det sätt man var när barnen var små. Ont och gott, men mest gott. Håller alla tummar och tår att du och sonen får det fint tillsammans. ♥

http://fatou.se

Li-Lo

2 april 2013 13:42

Ja, man är ju det :) Det är klart att det känns som en chansning så mycket mer än om det vore den andra gossen som skulle komma tillbaka till mamma.
Men han är med på noterna om ett kontrakt och har både plan och reservplan för framtiden.
Så bara han klarar sig utan återfall ska det nog funka.
Kramkram

 
Ingen bild

Mikaela

13 april 2013 22:47

Plan,och tom reservplan är bra men man kan behöva någon som hjälper en att få luft under vingarna, annars kan planet inte flyga och komma till nästa destination. Då ska mammor rycka in om de bara orkar och kan och du är stark och jag önskar er båda lycka till <3 Sen får han acceptera kontrakt och inlåsta värdesaker eller vad det nu är du har hittat på, du skall inte behöva känna mer oro än nödvändigt.
börjar närma sig nu va?
Jättekram till mamman med både hjärta och förnuft.

Li-Lo

13 april 2013 23:02

Du är allt bra klok du!

Ja, det är klart man gör vad man kan för att få planet att börja rulla, så det kan lyfta på egna vingar sen :)

Kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards