kucke-li-lo

Alla inlägg den 27 maj 2011

Av Li-Lo - 27 maj 2011 14:31


Jag nyser

 

  

 

Minst en gång per dag, året om så nyser jag. Jag nyser jättehögt tre till fem gånger efter varandra.

Ibland på morgonen hemma ibland på jobbet så kollegorna hoppar högt!

När det händer på jobbet brukar jag tröstlöst hävda att det rör sig om en arbetsallergi och att jag verkligen borde få gå hem. Det har inte lyckats hittills!




Smutsen, dammet och smulorna hemma


Bryr jag mig mindre och mindre om.

Dels för att jag tycker att det ska synas att det är just ett hem och inte en utställningslokal. Den andra orsaken är att jag helt enkelt inte ser skiten längre!

Ögonen har verkligen börjat förbereda sig för en vilsam ålderdom redan. Jag ser ta mej fasen sämre än en halvblind höna. Det är den enda operation jag skulle kunna tänka mig att göra, förbättra synen.

Visserligen gillar jag verkligen att kunna ha massor av olika läsglasögon i glada färger         


 som matchar dagens outfit! (börjar kunna bloggspråket nu!!), men numera behöver jag så starka att jag inte kan gå med dem på utan att bli helt yrslig, och att köpa ”riktiga” har jag ingen lust med ännu!



Retar mig dock numera något mer på

 

Cyklister som TRÄNAR (kan ha nämnt detta förr, jag vet!) 

Hundägare som måste bevisa hur bra de har koll genom att ha hunden okopplad (kan ha gnisslat om detta också förr, ja, ja)


Idioter rent allmänt.

Vem som är idiot växlar ideligen, beroende på

Mig, Mina behov, Mitt humör, Mina omständigheter med mera : )


Alla som är enkelspåriga och tror att livet består av en massa rätt och fel,

när det mesta egentligen bara är lika eller olika.



Jag har mycket större överseende med

 

Faktumet att alla kan vara idioter ibland.

Att det inte alltid blir som man tänkt sig, men kan bli bra ändå.

Saker som tar lång tid eller skiter sig helt och hållet.



Gläds åt

 

Att det känns bra att bli äldre (förutom att kroppen skröplar till sej förstås).

Trivs med mitt inre, som jag jobbat och jobbar ganska mycket med för att göra just det.

Mitt yttre kunde det gott vara lite mindre av, lite fagrare också kanske? Men då skulle ju ingen känna igen mej!


Att vara Fru, Mamma, Syster, Dotter, Svägerska och allt vad jag är till mina härliga familjemedlemmar och släktingar.

Och att få vara vän till alla som är underbara nog att vara det med mig, i verkliga livet så väl som på nätet!


Pussen då        !













Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards