kucke-li-lo

Alla inlägg den 8 maj 2011

Av Li-Lo - 8 maj 2011 21:44



Jag har inte ens som tonåring varit en som sover länge.

Jag minns däremot en kompis jag hade på högstadiet, hon kunde sova hon.  De dagar vi hade skola brukade hon sova fram till lunchrasten, då kom hon till plugget, käkade, stod i rökrutan tills det ringde in, sen kilade hon hem och sussade igen.

Det hände att jag sov hos henne, att vakna där vid 8-9 tiden innebar en lååång väntan på att få gå upp och äntligen äta frukost. Hennes gamla serietidningar kunde jag fram och baklänges, jag lovar!


Alltså var jag som vanligt uppe med tuppen igår, eller snarare med kära Make, som inte heller sover så länge.


Frukost med varma croissanter (förbakade, från Lidl). Mums!


Sen fick jag för mig att ta en brottningsmatch med en fikus.  Oh, my god! Trots envist motstretande fick jag in den rackaren i badrummet och ner i badkaret.  

Att duscha och ta hand om nederdelen gick hyfsat bra, men sen kände jag att jag var tvungen att klippa till den jäkeln för att det skulle kunna bli en bra fortsättning.


Nu får vi se, ibland kan det bli väldigt hängigt och tjurigt efter en sådan behandling, men jag vet minsann att det behövs och känns bättre efteråt.

 


Vårmarknad i Tullinge var nästa projekt.

Tullinge centrum är inte en vacker plats. Alls!

Men min fina brorsdotter lös upp som en sol    när jag och syster kom för att hälsa på och se vad hon hade att erbjuda.

Vilka fina saker hon syr!

Nallar, andra gosedjur, kuddar, skallror, tofflor och hakklappar bland annat. Jag fick en jättegullig liten pingvinnyckelring  !


På vägen hem stötte jag ihop med två gamla vänner. De var på väg att ta en öl i solen på Skanskvarn och jag hängde på.  Det där med att sitta och mysa med en kall öl i solen är verkligen härligt, och jag gillar verkligen såna där spontanmöten, de kan vara mycket roligare än noggrant planerade träffar.        


Men herre min je, vad trött jag blev!

Vid 18 var jag hemma och det fanns inte en janne att jag skulle börja laga mat, det blev korvkiosken!

Lyckades hålla mig vaken till 23 , men sen var det kört, gonatt!


Snabbstädning hemmavid ”I do the dammsugering and You do the moppering” samma arbetsfördelning som kära Make bestämde när vi träffades gäller än!


Systerdotter T som jag i princip är jämngammal med ringde och börjar bli orolig för sitt 50-års kalas till sommaren. Men precis som hon kom och hjälpte mig med mitt, kommer jag att resa till Västkusten i god tid och hjälpa henne.  Så jag lovade att det kommer gå bra och bli ett jättefint kalas, såklart.

Mycket bättre än att ge varandra presenter!

Så endera dagen ska jag boka tågresa, kommer ta några dagar innan, då jag hoppas få lite tid att simma i havet och umgås med alla gullungar där nere.


De Gamle måste ju tas om hand lite även denna veckända, jag har lagat mat.

Försöker hinna med att laga två rätter så att de har.

Innan jag for hem tog vi en sväng ner till Syster, där var fullt av ungar och självklart måste väl gammelmoster också få en isglass? Det var årets första och riktigt, riktigt gott!

En stillsam hemmakväll med ugnsstekta lammgrytbitar och en risgryta, bra och enkel mat, lätt att gör mycket av och gott i matlåda!


Så blir det en liten arbetsvecka igen, jaja, det är ju så det håller på…



Pussen då   !



Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards