kucke-li-lo

Alla inlägg den 7 februari 2011

Av Li-Lo - 7 februari 2011 15:14

och ingen kartongkackning. 


För nu är det nästan färdigt där hemma.

Vi har kakel, både där det fanns förut men även uppåt väggarna och på en vägg där det inte fanns en enda liten platta förut.

Vi har nya klinkers som jag tror ska gå att få se rena ut när vi städat.

Ett nytt litet gulligt badkar, som man kan städa under!

Jag kan dessutom ta mig i och ur det utan att behöva saxa som en gammaldags höjdhoppare.

Till och med en ny tröskel har vi fått.


Nu väntar vi bara på att de ytor som inte är kaklade ska bli målade. Kanske i slutet av veckan eller början av nästa, sa bossen. 

Så nu har vi duschat och badat, spolat och spolat och låtit tvätten snurra i maskinen.

När målaren varit hos oss ska jag köpa ny matta, nytt draperi och någon hylla.


Igår hade vi försenat kalas, pappa och jag, 141 blev vi tillsammans! Vi samlades hemma hos De Gamle, eftersom mamma har svårt att ta sig någonstans.

Jag åkte före Make, som skulle åka buss på egen hand efter att ha träffat Damen som gör den Gooooda Såsen.

Kommunen där De Gamle bor har två centrum och tja, jaa han ringde och sa att han inte kände igen sig alls. Inte så konstigt sa jag, eftersom du inte varit där förut!

Tur att jag har en snäll    bror, som kastade sig i bilen och hämtade honom.


I fredags gjorde jag en jättegryta på högrev, tomatpuré, soltorkade tomater och lite annat som fick stå och gotta till sig tills i går.

Vi hade lite småplock till det och efter maten åt vi BAKELSER!!!

  

Kalaset var som vanligt när familjen träffas: Trevligt, varmt, rörigt, pratigt och snabbt avklarat. (vi är superbra på att skynda när vi ska kalasa, av någon anledning)

Allt var gott och De Gamle behövde inte göra något alls, när vi åkte hem var allt diskat, torkat och undanplockat.


Presenterna jag fick gick i badrummets tecken.

Nya fina mörklila handdukar, en ljuvlig hjärtformad mjölktvål och ett lavendeldoftljus.

    

Jag fick även ett stearinljus, som även innehåller en ledlampa som byter färg, flera olika små badoljor och ett litet bidrag om jag vill köpa något mera.


Har inte rökt, i morgon är det fyra veckor.

En av de jag har ”mysrökt” mest med, ligger just nu på sjukhus,    med dubbelsidig lungpaj och luftrörskatarr. Hon hade frågat om de tror att hon kanske har KOL också.

” Det har i princip alla som har rökt så länge och så mycket som du”.

Så istället för att våndas över att inte få mysröka med henne, kanske vi får bli varandras stöd i rökfrihet i stället.


Tror inte jag gått upp i vikt heller, faktiskt! och skulle jag göra det finns ju alltid:

VALK-ÖVER..   


Pussen då   !






Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards