kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 7 februari 2011

Ren och fin

Av Li-Lo - 7 februari 2011 15:14

och ingen kartongkackning. 


För nu är det nästan färdigt där hemma.

Vi har kakel, både där det fanns förut men även uppåt väggarna och på en vägg där det inte fanns en enda liten platta förut.

Vi har nya klinkers som jag tror ska gå att få se rena ut när vi städat.

Ett nytt litet gulligt badkar, som man kan städa under!

Jag kan dessutom ta mig i och ur det utan att behöva saxa som en gammaldags höjdhoppare.

Till och med en ny tröskel har vi fått.


Nu väntar vi bara på att de ytor som inte är kaklade ska bli målade. Kanske i slutet av veckan eller början av nästa, sa bossen. 

Så nu har vi duschat och badat, spolat och spolat och låtit tvätten snurra i maskinen.

När målaren varit hos oss ska jag köpa ny matta, nytt draperi och någon hylla.


Igår hade vi försenat kalas, pappa och jag, 141 blev vi tillsammans! Vi samlades hemma hos De Gamle, eftersom mamma har svårt att ta sig någonstans.

Jag åkte före Make, som skulle åka buss på egen hand efter att ha träffat Damen som gör den Gooooda Såsen.

Kommunen där De Gamle bor har två centrum och tja, jaa han ringde och sa att han inte kände igen sig alls. Inte så konstigt sa jag, eftersom du inte varit där förut!

Tur att jag har en snäll    bror, som kastade sig i bilen och hämtade honom.


I fredags gjorde jag en jättegryta på högrev, tomatpuré, soltorkade tomater och lite annat som fick stå och gotta till sig tills i går.

Vi hade lite småplock till det och efter maten åt vi BAKELSER!!!

  

Kalaset var som vanligt när familjen träffas: Trevligt, varmt, rörigt, pratigt och snabbt avklarat. (vi är superbra på att skynda när vi ska kalasa, av någon anledning)

Allt var gott och De Gamle behövde inte göra något alls, när vi åkte hem var allt diskat, torkat och undanplockat.


Presenterna jag fick gick i badrummets tecken.

Nya fina mörklila handdukar, en ljuvlig hjärtformad mjölktvål och ett lavendeldoftljus.

    

Jag fick även ett stearinljus, som även innehåller en ledlampa som byter färg, flera olika små badoljor och ett litet bidrag om jag vill köpa något mera.


Har inte rökt, i morgon är det fyra veckor.

En av de jag har ”mysrökt” mest med, ligger just nu på sjukhus,    med dubbelsidig lungpaj och luftrörskatarr. Hon hade frågat om de tror att hon kanske har KOL också.

” Det har i princip alla som har rökt så länge och så mycket som du”.

Så istället för att våndas över att inte få mysröka med henne, kanske vi får bli varandras stöd i rökfrihet i stället.


Tror inte jag gått upp i vikt heller, faktiskt! och skulle jag göra det finns ju alltid:

VALK-ÖVER..   


Pussen då   !






 
 
Joanna

Joanna

7 februari 2011 16:04

Tack för kommentaren fina du!

Jag gillar att kika in här oxå :). Kul att badrummet börjar ta form!! :)

Näe, elaka männisor som livnär sig på att trycka ner andra kommer det tyvärr alltid att finnas... Bara att sträcka på sig och inte ta åt sig :)

http://www.joannasblogg.bloggplatsen.se

Li-Lo

7 februari 2011 16:19

Som tur är har jag inte haft besök av en enda elaking..peppar, peppar ta i trä : )

 
Sofia

Sofia

7 februari 2011 17:12

Tack för rösten men tävlingen är redan avslutad och Danne vann :)

http://dixxonsblogg.bloggplatsen.se

Li-Lo

7 februari 2011 17:18

jag såg det sen...

 
Sofia

Sofia

7 februari 2011 17:24

Ja det är nog smart, ja rensa är ett väldigt bra ord! Man blir alltid förvånad över all skit man har!

http://dixxonsblogg.bloggplatsen.se

Li-Lo

7 februari 2011 17:31

Jag rensar mina garderober två gånger varje år. Vräker ut allt på golvet, lägger inte tillbaks något jag inte minns när jag hade på mig sist
Å när man ska flytta, då tänker jag så med nästan allt...

 
Danne

Danne

7 februari 2011 17:37

Tack för att du röstade på mig, även om tiden var ute. Tanken som räknas :)
Lovade på min blogg att tipsa om hur man kan få upp besöksantalet på bloggen om man röstade på mig så här får du lite tips om du vill.
http://danneking.bloggplatsen.se/2011/01/05/4291506-oka-din-bloggtrafik-rejalt/
Ha en bra kväll!

http://danneking.bloggplatsen.se

Li-Lo

7 februari 2011 17:41

Inte alltid man är med i matchen även om man tänker snällt!

Ska kolla tipsen sen, tack

Ha det bra

 
Levidag

Levidag

7 februari 2011 18:21

Oh, men då kan du ju spa-njuta med alla din nya badattiraljer i ditt splitternya badkar.Härligt
Avundsjuk på dina lila handdukar,älskar lila.

Usch. låter skrämmande med din arbetskamrat, vilken tur att du slutat! Fyra veckor, en hel månad är ju det! Hur ska du belöna dig då? Med lite spa-bad och en date med Carl Lewis??;)

http://www.Levidag.bloggplatsen.se

Li-Lo

7 februari 2011 19:25

Visst är det fint med lila, det finns en rund matta i samma färg, kan bli den som får pryda det nya grå golvet.

Jaa, det är inte kul och jag vet att hon har jättesvårt att sluta, nu får jag peppa som sjutton..
Har inte bestämt ännu hur jag ska fira, men som sagt njuta av bad tror jag att vänta med tills det är helt klart..
Jag kanske får något extra gott till middag i morgon : )

 
Gun

Gun

7 februari 2011 19:16

Vilka fina presenter. Så kul att göra fint i nys badrummet.:)

http://horni.blogg.se

Li-Lo

7 februari 2011 19:22

Jaa, det var bra grejer och jag ska nog inte ta nåt bad förrän det är klart, så jag verkligen kan njuta av det

 
Ingen bild

tove

7 februari 2011 20:04

skönt att det äntligen nästan är klart!
och så fina presenter kommer säkert att bli fint.
sänder tankar till din "rök kompis" och hoppas att det inte är KOL, usch jäkla skit sjukdom
man blir ju inte direkt röksugen när man tänker på sånt.
kram

Li-Lo

7 februari 2011 20:33

Det kommer bli toppen, jag ska ligga som en prinsessa där och bara njuta.
Jag ska verkligen göra allt för att stötta henne!
Kram

 
Sailaway

Sailaway

7 februari 2011 21:48

Härligt med badrummet!
Ja själv har vi ett stort på övervåningen som vi har tänkt på att göra färdigt i flera år nu*skrattar*.
Perfekta presenter dessutom :)
APropå bup så vad tråkigt! Har bara väldigt bra erfarenheter förutom i ett fall en väldigt kort tid där jag var totalt missnöjd med en person, men hon byttes snabbt ut!
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Li-Lo

8 februari 2011 09:32

Ja, det känns skönt. Hade det varit så att jag inte bott i hyresrätt och fått det fixat, skulle det definitivt ha stannat vid att tänka på det. Jag ogillar "hemmafixande" väldigt mycket, ingen pysslare alls.

Som tur är har gossarna vuxit förbi den tiden. Nu klarar de sig själva så gott som med det mesta
Kram

 
Ama de casa

Ama de casa

8 februari 2011 11:31

Oj! Här fanns det mycket att gratulera till.
Dig och pappsen, nya badrummet och framförallt: den lyckade icke-rökningen!
Grattis till allt :-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

8 februari 2011 11:46

Jag tackar ödmjukt för samtliga : )

 
Ama de casa

Ama de casa

8 februari 2011 11:36

sv: Har ingen koll på vattentempen... Men 2:a januari var det nästan 15 grader då vi badade. Så det borde vara liiite varmare nu, kanske :-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

8 februari 2011 11:45

Femton grader är klart uthärdligt om det är varmt i luften!

 
Daniel

Daniel

8 februari 2011 14:15

Grattar Far & dej! Å skoj med nytt badrum, sånt piggar alltid upp!!! Så värt besväret med förnyelse ibland!

http://danielfagerholm.webblogg.se

Li-Lo

8 februari 2011 14:23

Tack å tack! Tur att du kom hem hel och hållen! samt ganska nöjd tror jag bestämt!

 
Ama de casa

Ama de casa

8 februari 2011 15:51

sv: Vi fick en gnutta sol också, så svalorna hade ju rätt :-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

8 februari 2011 18:38

där ser man, så dumma är de inte de små rackarna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards