kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 24 februari 2014

Om jag kunde..

Av Li-Lo - 24 februari 2014 12:35


Skulle jag ta mig fram med hoppsasteg just nu.

Men då det var just ett sådant som fick mitt knä ur spel en gång i tiden så avstår jag från det.


Men mitt hjärta och resten av mitt inre hoppar och skuttar, samt gör kvillrande kullerbyttor av pur lycka.

Det finns fler skäl till denna rent av löjliga lycka och glädje jag känner just nu.


Efter en trevlig middag och många skratt i fredags kväll åkte jag vid 11-tiden. På mitt köksbord låg ett rött paket. Bortbo-sonen har otroligt många kvalitéer och talanger.

Att skriva snyggt och teckna kanske inte är en av dem, dock.


 

Jag tog ovanligt lång tid på mig, innan jag öppnade paketet.

Men sen!

Alltså, hur fin kan en unge vara?


 


Jag vet inte om det syns riktigt, men där låg ett litet flygplan, ett solstift och ett presentkort på Akademibokhandeln, samt ganska många tusen kronor!


Han tycker och vill att hans mamma ska få åka på en skön semester, helt enkelt.

Och när jag messade till honom att han borde spara sina pengar till något han kanske kan behöva, svarade han: Ja, som att göra nåt för min morsa!


Vilken unge va?! (Jag hade baske mig svårt att sova på natten.)

Okej, torka bort tårarna av rörelse nu…


Att sen vakna en lördag när solen lyser som vårfnattig, gör inte glädjen mindre, alls.

Bortbo-sonen kom på frukost och jag lyckadesmed näppe undvika att krama och pussa ihjäl honom.


Sen var det ett varv vid spisen hos De Gamle, det blev två olika grytor av en bit nötkött, innan jag ilade hem igen.

På kvällen skulle jag träffa nån, vi skulle bara ta en fika lite snabbt, för att liksom se om vi gillade varandra.

Jag säger inte mer om det, just nu, mer än att det i alla fall sprudlar, kvillrar och fladdrar i mitt inre.



Igår eftermiddag behövde Bortbo-sonens filmteam några statister till en inspelning och självklart ställde jag upp.


Det var två timmars väntan, två minuter stillastående tyst medverkan i en liten film.  Men det var spännande att se en riktig filmstudio inifrån, men framför allt var det något annat som var underbart.


De tre personer han jobbar mest med, var personer jag direkt tyckte om. Dessutom var det första de sa till mig alla tre när vi presenterades, hur BRA, DUKTIG, FIN och BÄST han är!


                           Största, varmaste och hjärtligaste


                                

                                     Pussen då   !

 
 
Ingen bild

Eeva

24 februari 2014 13:25

Härligt! Minns när sonen hälsade på på jobbet, rödkindad och blyg, nu är han så snygg, på utsidan och insidan, bra jobbat Liselotte. Håller tummarna för att den som orsakar pirr och glädje kommer att göra det länge, länge. Kram du underbara.

Li-Lo

24 februari 2014 13:47

Han är fortfarande charmigt blyg, men gör som jag, struntar i det :)
Alltså jag har väl inte varit CHARMIGT blyg, men innerst inne är jag faktiskt riktigt blyg..

Pirret, är härligt, vad det blir? Ingen aning...

Kramkram på dej fina Eeva

 
Ingen bild

Rose-Marie

24 februari 2014 14:05

Länkade hit från FB blev ju lite nyfiken på bilden där Härlig läsning Lissan Har ju förstått at du haft och har en stor sorg och då så härligt att läsa att det också finns så mycket glädje och stolthet Önskar dig all lycka

Li-Lo

24 februari 2014 14:14

Tack! Jaa, det är underbart att få något att bli så glad över!
Ha det gott, kramkram

 
Ingen bild

Camilla

24 februari 2014 14:08

Vilken kille! Bara att gratulera:) Vart ska resan gå?

Li-Lo

24 februari 2014 14:12

Jupp! en ängel :)

Resan funderar jag på än så länge...men tänker inte peta på pengarna förrän jag bestämt mig..

 
Ingen bild

Lotta

24 februari 2014 14:37

Du är värd varenda öre! Och det vet din fina son! Kramar

Li-Lo

24 februari 2014 14:55

Det hoppas jag verkligen att jag är :)

Kramkram

 
Hörni

Hörni

24 februari 2014 14:51

Näää men såååå fint av honom! Jättegulligt.

Det kom en liten tår här faktiskt. :)

http://horni.blogg.se

Li-Lo

24 februari 2014 14:54

Jaa, det är helt fantastiskt snällt och gulligt gjort :)

Det var väl det jag visste att nån inte skulle kunna låta blir...

Kramkram

 
Moma

Moma

24 februari 2014 15:01

Alltså... stora tårar trillar nu, det var så himla fint att jag dog en smula. Jag tänker på allt du gått igenom, allt ni gått igenom tillsammans och så mycket du stöttar de dina, det är så vackert att han vill göra något för att visa hur mycket du betyder, sedan om det är pengar eller inte inblandade men han vet och han är så klok!

http://www.momaskitchen.se

Li-Lo

24 februari 2014 15:03

precis så fint är det, man dör en smula, men som tur är bara litelite :)

Finaste kille i stada!

Kramkram

 
Ingen bild

Christina

24 februari 2014 15:05

Vilken fantastiskt fin överraskning! Vilken son.... sprungen ur en fantastisk kvinna♥ Trevlig resa vart det nu än bär♥kram

Li-Lo

24 februari 2014 15:26

Jag har nog sällan blivit så rörd av något någon annan gjort för mig!

Tack för fina ord, kramkram

 
Ama de casa

Ama de casa

24 februari 2014 16:18

Men ÅÅÅÅÅHHHH!!! Här rinner tårarna också - glädjetårar av nåt sånt fantastiskt fint gjort...

Men du? Det har du gjort dig förtjänt av - många gånger om!
PUSS!

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

24 februari 2014 20:52

å varje gång jag läser era fina kommentarer, så rinner det här också...

Tack fina Ama, kramkram

 
Ingen bild

Frissan

24 februari 2014 22:50

Åh vad guuuullligt!! Ses i morgon! :)/A

Li-Lo

25 februari 2014 08:03

Eller hur?

Kommer till dej snart :)

Kramkram

 
Ingen bild

petra

25 februari 2014 20:21

Vad jag blir glad för din skull,vad han är go Emil
kram kram <3

Li-Lo

26 februari 2014 08:45

Han är en pärla med ett hjärta av gull...

Kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards