kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 26 maj 2014

Jag vet ju det

Av Li-Lo - 26 maj 2014 19:15

Att man borde uppdatera mera om man ska ha en blogg.

Men nu har jag faktiskt haft skäl till min tystnad. Jag har haft min hemska vår/försommarsnuva. Sällan är jag riktigt sjuk med feber och sånt, men om det händer, är det nästan alltid så här års som jag får ligga inne och plågas.


Tur att jag i alla fall har kunnat hasa mig ut på balkongen och titta på mina tulpaner. Här har jag ju mest tittat INUTI en av mina fem tulpaner, men det är magiskt vackert.


 



Den här typen som i verkligheten hade en ännu djupare färg, den var lika vacker på både ut och insidan.

 


Tur att jag piggade på mig så pass att jag orkade hasa runt lite grand på en av årets händelser i min lilla förort. MEGALOPPIS!!

 


Inte för att jag nästan någonsin hittar något att köpa, men jag gillar det ändå.

När det myllrar av folk, alla är glada och optimistiska. Antagligen tror alla att de ska hitta ”just det där” som kommer att göra de glada, nöjda och känna att de gjort ett klipp utan dess like.

Kanske är det en och annan som gör det också, den lilla flickan som släpade en goseälg minst lika stor som henne själv, såg väldigt nöjd ut i alla fall!

Det gjorde andra också, även om jag inte såg vad de hade i sina kassar och påsar.


Megaloppis innebär också en eller fler goda vänner på besök. I år var det min fina ResatillRhodosväninna.

Vi avslutade loppandet med en kalasmiddag.


Fördrink på balkongen!

 

Middag i köket.

 

Och lite kaffe med rom, toppad med riven rå kakao som jag fått av finaste Moma, med ett uns nyriven muskot därtill.

 


Såklart även detta på balkongen. Såna dagar som den, jaa, då är det helt enkelt ”Gött att leva”


                         Pussen då   !


Men neeej, jag måste ju lägga upp den här videon också


Den är faktiskt filmad av en av de bästa Director of Photography jag nånsin  hört talas om.

Han är faktiskt så himla bra att han snart kommer att resa till USA för att filma och ha kul samtidigt i två veckor!


                   Extrapuss på det då   !



 
 
Ingen bild

Mikaela

26 maj 2014 21:18

Helt kort, grattis till Emil och hoppas du mår bra nu. Kram

Li-Lo

27 maj 2014 08:38

Helt kort, det är han värd och joo, tack så gott som, kramkram

 
Ama de casa

Ama de casa

27 maj 2014 09:30

Men vad trist att du varit så dålig - skönt att du är så gott som bra nu då!

Åh vad roligt för sonen - stort GRATTIS till hans fina framgångar :-)

Å maten och det drickbara såg underbart gott ut :-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

27 maj 2014 10:19

Jajamen, att bli frisk är verkligen det bästa!
Den ungen....är fantastisk, på alla sätt...

Jupp,mat och dryck var verkligen toppen den kvällen, vi njöööööt :)

Kramkram

 
Hanna

Hanna

30 maj 2014 11:49

Åh, wow, den middagen såg ju helt fantastisk ut! Tråkigt att du varit sjuk, men du skall inte känna för mycket måste med bloggen, det skall ju vara kul! :p

Kramar

http://hannastankar.bloggplatsen.se

Li-Lo

1 juni 2014 12:14

Nä, det är ingen fara, jag vill mest vara artig och tala om varför jag inte bloggar :)

Maten var utsökt!

Kramkram

 
Moma

Moma

30 maj 2014 11:58

Jag tycker det är det som är fördelen med att ha en blogg, man bloggar så ofta man har tid och lust och de som väntar på något gott kan väl aldrig få vänta för länge?!
Kram på´re, skönt att du är frisk igen, du var lite färglös sist :-)

http://www.momaskitchen.se

Li-Lo

1 juni 2014 12:11

Jo, så är det ju, man gör det man vill och när man vill...

Nu känner jag mig iallafall inte snorig längre

Kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards