kucke-li-lo

Alla inlägg den 15 maj 2013

Av Li-Lo - 15 maj 2013 14:59



Jag kan verkligen ha svårt att göra det.

Det är väldigt lätt hänt att det inte fungerar.

Viljan och intentionerna finns.

Men rätt som det är glappar det och rinner i alla fall.


Plånboken öppnar sig och pengarna flödar ut.


Jag hittar något jag helt enkelt inser att jag har tänkt mig att köpa hela tiden.

Jag har ju bara inte sett det eller vetat att det fanns innan!


Hade ju bestämt att inte köpa ett endaste litet klädesplagg den här månaden!

Men först kom kollegan och talade om att de sett ett LiLo-plagg på HM.

Jag gick dit på lunchen, hittade direkt vilket hon menade. Gröna och blå färger, inslag av lime! En precis lagom lång tunika/klänning som bara hängde och väntade på mig.


Oops, där höll jag inte tätt!


Sen har jag varit duktig i flera veckor, faktiskt! Ända tills samma kollega (förbaskade människa att veta precis vad jag gillar) och frågade ifall jag sett den limegröna tunikan på Indiska.

(man kan inte sno bilder från Indiskas hemsida, men länka kan man väl få?)


Glatt skuttade jag dit på lunchen igår, och Vips! så ägde jag det underbara plagget och upptäckte ett nytt hål i börsen.


Nyss ringde Tillfällighetshemmabo-sonen, han ska på ett möte i stan och undrade lite rart om inte vi skulle kunna äta sushi sen.

Där blev det ytterligare en rännil…


Men sushi är i alla fall inte kläder eller hur?


 



                                 Pussen då   !


P.S

Två mycket märkliga samtal idag!

1: Bräkande får, inget annat.

2: En man som bestämt hävdade att han blivit terroriserad och mördad av polisen minst sex gånger denna vecka redan!

Jag kunde inte låta bli att säga att det var en ny upplevelse att tala med en död person och att jag tyckte han verkade vara vid relativt god vigör trots detta....


Inte helt korrekt, men jag bedömde att han troligen inte skulle kontakta chefen och klaga


Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards